پیاده‌روی اربعین مانور منتظران امام زمان(عج) است/ زائران و موکب‌داران را به جریان‌های انحرافی مهدوی حساس کنیم

حجت‌الاسلام نصوری با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین مانور منتظران امام زمان(عج) است، گفت: حساسیت نسبت به جریان‌های انحرافی مهدوی باید در زائران و موکب‌داران ایجاد شود؛ نباید این فرصت را از دست بدهیم بلکه باید توجهات و ارادتمان را به امام حی پررنگ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره ظرفیت های تبلیغی و تبیینی مهدویت در ایام اربعین و فضای پیاده روی آن، اظهار کرد: ایام اربعین حسینی فرصت مطلوبی برای استفاده و بهره برداری مغتنم مهدوی است و به نوعی مانور منتظران امام زمان(عج) محسوب می شود تا در بستر ابراز عشق و ارادت به امام شهید(ع)، خود را به خیمه امام حی و زمان برسانند و به ندای هل من ناصر امروز ایشان پاسخ و لبیک بگویند.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه این زیارت و فضای آن تبیین و تبلیغ خاص خود را درباره مهدویت می طلبد، گفت: باید در این فضای مهیا درصدد مباحث اثباتی برآمد و با رویکرد اثباتی جریان مهدویت و امامت را دنبال کرد.

وی ادامه داد: به ویژه آنکه جریان های انحرافی نیز درصدد سوءاستفاده از این فضا هستند؛ برخی از این جریان ها تفکرات شیعه انگلیسی را دارند و می کوشند با افراطی گری برنامه های اربعینی را به سمتی دیگر سوق دهند؛ برخی جریان ها همچون یمانی و امثال آن که در پی پررنگ شدن جریان اربعین در طول سال های اخیر فعال شده اند، نیز از منظر و بعدی دیگر مهدویت اصیل را نشانه رفته اند که برخورد با هر کدام از آنها و خنثی کردن تلاش هایشان راه مخصوص به خود را می طلبد.

معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت تأکید کرد: از این رو، آگاه سازی و مصون کردن حاضران در پیاده روی اربعین به ویژه برای موکب داران و مسئولان امر باید انجام شود تا فارغ از خدمت به زائران و نگاه های اثباتی به جریان اربعین، از خطرات آگاه بوده و این هشدارها را جدی بگیرند. اگر برخوردی هم با مدعیان و جریان های انحرافی دارند باید جدی باشند و درصدد مناظره و گفتگو و بحث برنیایند چون مذاکره در این باره فضای تخصصی خود را می طلبد و بی توجهی به آن، آسیب رسان و ضربه زننده است. خوشبختانه، متخصصان مباحث مهدوی در پیاده روی اربعین حضور دارند و باید به آنها مراجعه شود.

وی افزود: باید از قبل سفر این حساسیت برای موکب داران و زائران ایجاد شود تا اگر تخصص ندارند به بحث های مهدوی ورود نکنند. باید توجه داشت از علل اصلی بروز جریان های انحرافی، جهل و نادانی است لذا ضرورت دارد فرهنگ زیارت امام حسین(ع) تا جای ممکن از انحرافات توسط متخصصان پیراسته شود.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه زائران اربعین باید نسبت به امام حی و زمان جدی تر و دغدغه مندتر باشند تا مدعیان و منحرفان سوءاستفاده نکنند، گفت: به ویژه آنکه این جریان ها و مزدورانشان منتظر چنین موقعیتی هستند و در کمین اند تا افراد زودباور و ساده لوح را دعوت و جذب کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: از این رو، باید در گام نخست تمرکز ما بر فضای معنوی اربعین و استفاده از این فرصت باشد و در این فضا ضمن ابراز ارادت به امام زمان(عج)، مسئله اتحاد و همدلی را نیز دنبال و تقویت کنیم.

حجت الاسلام نصوری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مشقت و سختی‌ای که پیاده روی اربعین در این هوای گرم دارد نباید این فرصت را از دست بدهیم بلکه باید توجهات و ارادتمان را به امام حی پررنگ کنیم و عزاداری هایمان را در مسیر صحیح قرار دهیم و نسبت به جریان های انحرافی در موضوع مهدویت بی‌تفاوت نباشیم و مراقب باشیم در دام این شیادان و به تعبیر مقام معظم رهبری دکّان بازان نیفتیم.

کد خبر 1621755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha