پذیرایی روزانه از ۳۰ هزار زائران در موکب امامزاده محمد (ع) دیباج/ اربعین نمایش عظیم قدرت تشیع در جهان است

شنایی ، از پذیرایی روزی ۳۰ هزار دمنوش، چای و میان وعده از زائران در موکب امامزاده محمد (ع) دیباج خبر داد و گفت: پیاده روری اربعین نمایش عظیم قدرت تشیع در جهان است.

«سید محمد شنایی»  مسئول موکب امامزاده محمد (ع) دیباج سمنان در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: موکب امامزاده محمد (ع) دیباج واقع در عمود ۱۳۶۵ کربلا با 45 خدمه از ششم شهریور مستقر شده است و تا 16 شهریور به همت مردم ولایتمدار دیباج و با مشارکت هیأت امنای امامزاده آماده پذیارایی از زائران آقا عبدالله الحسین (ع) است .

موکب امامزاده محمد (ع) دیباج با ارایه روزی ۳۰ هزار دمنوش، چای و میان وعده از زائران خود پذیرایی می کند ضمن اینکه برای ۵۰۰ نفر هم اسکان  فراهم کرده است.

مسئول موکب امامزاده محمد (ع) دیباج با بیان اینکه برنامه های فرهنگی هم در موکب تدارک دیدیم اظهار کرد: مبلغان نیز در کنار زائران به بیان موضوعات اعتقادی،‌ احکام،‌ مباحث فقهی و فرهنگی می پردازند ضمن اینکه ما هم یک روحانی جهت فعالیت‌های تبلیغی در قالب‌های مختلف همچون تشکیل حلقه‌های معرفت و پاسخگویی احکام اعزام کردیم که در خدمت زائران می باشد و علاوه برآن مداحی، عزاداری و برپایی نماز جماعت در سه وعده نیز تدارک دیده شده است.

شنایی با بیان اینکه پیاده روری اربعین نمایش عظیم قدرت تشیع در جهان است تصریح کرد: پیاده روی اربعین یکی از زمینه سازان ظهور حضرت مهدی (عج) است و با توجه به اینکه امکان انجام بسیاری از برنامه های فرهنگی برای ما وجود ندارد لذا از آنجا که پیاده روی اربعین یک عرصه نمایش بین اللملی است ما می توانیم با انجام  فعالیت های فرهنگی ، فرهنگ تشیع و امام حسین (ع) را به جهانیان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه اربعین، حرکتی مردمی است  اظهار کرد: این حرکت باید حفظ و تقویت شود و به اهداف خود نزدیکتر شود چرا که حماسه اربعین، یک همایش بین المللی است به همین دلیل تمام دستگاه‌های صهیونیستی و آمریکایی در تلاش هستند تا این حرکت بی بدیل را کمرنگ کرده و تنزل دهند. 


 

کد خبر 1622734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha