مکتب عاشورا و بارگاه امام حسین (ع) برای بشریت درس و دانشگاه است

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه اجتماع عظیم جمعیت در اربعین نشان دهنده پیروزی امام حسین (ع) و شکست یزیدیان است، گفت: مکتب عاشورا و بارگاه امام حسین (ع) برای بشریت درس و دانشگاه است،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز (جمعه ١٧ شهریور) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به حادثه ١٧ شهریور در سال ۵٧، گفت: حادثه عجیبی در این روز اتفاق افتاد و با وجود اعلام حکومت نظامی از سوی رژیم شاهنشاهی، مردم به آن اعتنایی نکرده و در میدان شهدا(ژاله سابق) اجتماع کرده و صدها نفر به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان افزود: این حادثه به قدری دردناک و عجیب بود که حتی انقلابیان هم مایوس شده بودند.

وی ادامه داد: به‌دنبال این جریان، امام راحل با صدور بیانیه ای شاه را به عنوان یک جانی و جنایتکار معرفی کردند و از حضور مردم تشکر کردند، بعد از این پیام امام(ره) جان و روح دوباره ای در بین ملت دمیده شد و دوباره ملت برخاستند و به نهضت خود ادامه دادند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به روز (یکشنبه ١٩ شهریور) سالروز وفات آیت الله طالقانی در سال ۵٧، گفت: آن سید و عالم ربانی و مجاهد اولین نمازجمعه را در تهران اقامه کردند و از همان اوایل همیشه با نظام شاهنشاهی در حال مبارزه بودند و هیچ وقت از پای ننشست و همچون جدش امام حسین (ع) در میدان بود.

وی به ٢٨ صفر، سالروز رحلت پیامبر(ص) یگانه عالم اشاره کرد و وفات پیامبر اسلام و امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد: همه ما از امت خوب پیامبر (ص) باشیم.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری با اشاره به حضور با شکوه و گسترده مردم ایران در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، افزود: در این راهپیمایی عظیم بیش از چهار میلیون ایرانی و زائر سیدالشهداء برای زیارت امام حسین (ع) اعزام شدند و حضور پرشوری داشتند.

وی ادامه داد: شرکت ٢٠ میلیون زائر در اربعین حسینی، حادثه بسیار عجیبی است که در هیچ جای دنیا چنین اجتماع عظیمی را شاهد نیستیم.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: خبرگزاری های جهانی به این حضور میلیونی توجهی نکردند و بسیار کم به آن پرداختند و فقط اشاره کردند مردم برای زیارت نوه پیامبر(ص) حضور یافتند.

وی گفت: حادثه اربعین و زوار ٢٠ میلیونی فقط برای زیارت نوه پیامبر (ص) نبوده بلکه اهداف و آرمان های امام حسین (ع) برای هر انسان آزاده ای جاذبه دارد و غیرمسلمانان را هم جذب می کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: امام حسین (ع) به دلیل اهداف عاشورایی در میان همه دنیا ممتاز است.

وی با اشاره به جایگاه بالای امام حسین (ع)، گفت: این جایگاه و اهداف اختصاص به شیعه ندارد و انسان با مشاهده این اهداف عاشق آن امام خواهد شد.

آیت الله نورمفیدی افزود: مکتب عاشورا و بارگاه امام حسین (ع) برای بشریت درس و دانشگاه است، اجتماع عظیم جمعیت در اربعین نشان دهنده پیروزی امام حسین (ع) است و اینکه یزیدیان هیچ وقت پیروز نیستند.

کد خبر 1623523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha