قول دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر حمایت همه جانبه از صنایع خودجوش فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: من صددرصد قول می دهم به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سلایق خودجوش جوانان مردمی در زمینه تولید محصولات فرهنگی حمایت کنم. اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از نق زدن ها برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۱شهریور ماه با حضور حجت الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جمعی از مدیران و تولید کنندگان نوشت افزار ایرانی خلاق و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خانواده شهید صدرزاده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام «خسروپناه»، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تقدیر از فعالان حوزه نوشت افزار ایرانی در یک دهه اخیر گفت: ما در صنعت نوشت افزار دانش کافی نداشتیم؛ عقبه این صنعت دانش، معرفت، حکمت و فلسفه است؛ اینکه با کمترین امکانات مادی و فکری دست بکار بزنیم خیلی خوب است الان این دغدغه تبدیل به یک ثمره عظیم شده که بیش از پنج هزار مدل محصول، شصت میلیون محصول تولیدی و صد نشان تولیدکننده و هشتاد درصد رضایتمندی مصرف کننده و مخاطب را توانسته بدست بیاورد این حرکت از زیر صفر شروع شد و به این ظرفیت گسترده رسید؛ این یکی از دستاوردهای کار جهادی مردمی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: معمولا دولتمردان خیلی مردم را باور ندارند. دولتمردان با رای مردم مسئولیت اجرایی می گیرند اما همین قوای حاکمیتی کشور وقتی بر سر کار می آیند می بینند حمایت از بخش های مردمی ندارند و دوست دارند کارها را وزارتخانه ها انجام دهند؛ نمایشگاه نوشت افزار یک نمونه مردمی است که جوانان با دست خالی آمدند و الان نتیجه، این کار  این نمایشگاه مهم شده است.

حجت الاسلام «خسروپناه» با اشاره به حمایت از صنایع فرهنگی چون نوشت افزار و پویانمایی گفت: ساده انگارانه است که کسی بگوید صنعت نوشت افزار وارد شود و ربطی به فرهنگ نداشته باشد؛ تمامی این ابزار از کیف، خودکار و دفتر و... حامل فرهنگ است؛ اگر جریان های مردمی ارزشی اخلاق مدار این امور را به دست بگیرند فرهنگ ارزشی اخلاقی و اسلامی منتشر می شود. این نمادها و نشان هایی که از کشورهای مختلف وارد می شود بار منفی غیر اخلاقی فرهنگ ضد ارزش ها و اخلاقیات و فرهنگ دارند، ضرورت دارد صنعت پویانمایی را به جوانان مردمی بدهیم و در این رابطه تسهیل گری کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: من صددرصد قول می دهم به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سلایق خودجوش جوانان مردمی در زمینه تولید محصولات فرهنگی حمایت کنم. اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از نق زدن ها برطرف می شود؛ اگر سند حکمرانی صنعت نوشت افزار از سیاستگزاری تا تنظیم گری  و بازار مدون شود و در شورای عالی فرهنگی تصویب شود، بسیاری از انتقادها و نقدها برطرف می شود.

وی با تاکید بر تدوین سند نوشت افزار شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تسهیل گری وزارت صمت و حمایت گری آموزش و پرورش باعث می شود این سند مصوب شود؛ ما در زمینه نوشت افزار هنوز سندی نداریم، صرفا حرکت های خودجوش مردمی در این زمینه داریم، اگر می خواهیم انتقاد کنیم جواب نمی دهد باید به صنعت نوشت افزار نگاه حکمرانی باشد که هنوز این نگاه نیست. ما آمادگی داریم و پشتیبانی می کنیم، سند سیاست گذاری، تنظیم گری و  تصدی گری نوشت افزار را را در شورا تصویب کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1723983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha