چکش خوردن اثری از «حجت امانی» هنرمند شناخته شده  ایرانی در حراج هسینک هلند

اثری از «حجت امانی » در حراج هسینک هلند در کنار هنرمندان مشهور جهان چکش می خورد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، در حراج هسینک هلند در کنار هنرمندان مشهور جهان اثری از «حجت امانی » هنرمند نقاش و خوشنویس شناخته شده کشورمان  چکش می خورد. در واقع حراج هنرهای معاصر ، آفریقا و آسیا ۲۳ نوامبر(۲۹ آبان) در هاسلت هلند برگزار می شود.

چکش خوردن اثری از «حجت امانی» هنرمند شناخته شده  ایرانی در حراج هسینک هلند

این حراج به طور خاص برای علاقمندان  و مجموعه داران هنر  در سه بخش طراحی قرن بیستم، هنر پس از جنگ و معاصر، و هنرهای آفریقا و آسیا طراحی  شده است.

در حراج هسینک هلند مجموعه‌ای از آثار هنری هنرمندان و طراحان مشهوری مانند اندی وارهول، سالوادور دالی، کیس ون دونگن، بنکسی، لیو بولین، دیوید لو فلمینگ، آندره لاسن و ... ارائه شده است. همچنین مجموعه ای چشمگیر از مبلمان طراحی شده توسط پیر ژانرت و جیندریش هالابالا به مزایده گذاشته می شود.

حجت امانی نقاش و خوشنویس، عضو پیشین هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان در گروه نقاشی و رئیس موسسه فرهنگی،هنری و پژوهشی صبا وابسته به فرهنگستان هنرکشور و دارای دکتری تخصصی تاریخ هنر است؛ او  از خوشنویسان شناخته شده و احیاگر خط تعلیق (اولین خط ایرانی) در دوره معاصر است.

آثار حجت امانی هنرمند معاصر علاوه بر موزه های هنرهای معاصر لس آنجلس ، مونیخ ، دوحه و لندن و... در حراج های بونامز لندن، بونامز اوریانتالیست ها در دبی ارایه شده است.

کد خبر 1732856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha