با سجّیل و ابابیل؛ محو می‌شود اسرائیل

«علی تن»، هنرمند خط نگار با سرودن قطعه شعر «با سجیل و ابابیل/محو می‌شود اسراییل» و خطاطی آن به عملیات «وعده صادق» واکنش نشان داد و گفت: حمله نظامی ایران به اسرائیل مایه افتخار من به عنوان یک ایرانی است و باعث شد اقتدار ایران به رخ دنیا کشیده شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه، ۲۵ فروردین‌ماه عملیات «وعده صادق» را در واکنش به حملات متجاوزانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق با پرتاب ۳۰۰ موشک بالستیک، کروز و پهپاد انجام داد. این حرکت جمهوری اسلامی ایران با واکنش هایی از سوی هنرمندان  متعهد انقلابی مواجعه شد «علی تن»، هنرمند خط‌نگار به این اقدام با سرودن قطعه شعر «با سجّیل و ابابیل/محو می‌شود اسراییل» و خطاطی آن به آن واکنش نشان داد.

علی تن در توضیح شعر «با سجیل و ابابیل/محو می شود اسراییل» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: با دو قدرت موشک که بندگان ساخته‌اند و ابابیل که یاری خداوند است، بر هر قدرتی می شود مسلط و پیروز شد؛ حمله ایران به اسراییل شامل هر دو قدرت بود که البته قدرت اول هم مال خداوند است.

این هنرمند خط‌نگار در ارزیابی از عملیات «وعده صادق»، بیان کرد: حمله نظامی ایران به اسرائیل مایه افتخار من به عنوان یک ایرانی  است چرا که باعث شد اقتدار ایران به رخ دنیا کشیده شود و عزت و مبارزه با استکبار و دفاع از مظلوم  که از سیاست های جمهوری اسلامی است به دنیا نشان داده شود. در واقع جمهوری اسلامی ایران در یک کلام در این عملیات خدایی عمل کرد و برای من هنرمند باعث مباهات و افتخار است و به خود می بالم که در ایران و در مقطع حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنم و نفس می کِشم.

مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد درباره واکنش های جامعه هنری به عملیات «وعده صادق » در آثار هنری که با این مضمون خلق کرده اند، اظهار کرد:  این عملیات که فقط یک شب اجرا شد؛ وقتی صبح اخبار را دنبال می کردم طراحی های هنرمندان داخلی و خارجی را  با این موضوع دیدم  و دیدم آثاری را در قالب پوستر، نماهنگ و نقاشی و خوشنویسی طراحی کرده اند و آنها نقش بسزایی در به تصویر کشیدن و مخابره این عملیات دارند و با استفاده از زبان تصویر که زبانی بسیار گویا است آثاری را به جهانیان مخابره کرده اند؛ هنرمندان جایگاه خوبی بین مردم دنیا دارند و پذیرش کلام و حرف و تصاویر آنها برای مردم راحت تر و بهتر از کلام و بیان سیاستمداران است.

وی با بیان اینکه گاهی هنرمندان متعهد را برای به تصویر کشیدن واقعیت نقد می کنند، تأکید کرد: البته هنرمندان غیر متعهد ممکن است خلاف واقعیت را به تصویر بکشند؛ کشیدن هر تصویر بستگی به قدرت تخیل، عقیده و فکر هنرمند دارد که آن فکر تبدیل به یک اثر می شود؛ هر قدر تکنیک و قدرت قلم هنرمند و قوت عقیده او بیشتر باشد، اثر خلق شده بهتر و تاثیرگذارتر خواهد بود.

کد خبر 1759015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha