نهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان افتتاح شد

نهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت با تقدیر از فرزندان شهید مدافع حرم شهید صدرزاده و اهدای یک کتابخانه کتاب به مناسبت تولد فاطمه صدر زاده فرزند شهید افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت پیش از ظهر امروز سه شنبه  ۲۱شهریور ماه با حضور حجت الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جمعی از مدیران و تولید کنندگان نوشت افزار ایرانی خلاق و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خانواده شهید صدرزاده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

نهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان افتتاح شد

 این مراسم با تلاوت کلام الله مجید و  پخش  فیلمی از هشتمین نمایشگاه ایران نوشت آغاز شد؛ در ادامه پیام مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ به نمایشگاه نوشت افزار پخش شد.

ارائه بیش از ۲۰۰ مجموعه نوشت در نهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت

 در ادامه مراسم «محمد یقینی»، رییس نهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت با اشاره به دو دهه فعالیت نمایشگاه نوشت افزار گفت: این نمایشگاه یک ویترین کامل از محصولات و نوشت افزارهای ایرانی که هم تولید ایران و هم محتوای ایران دارند برای جریان سازی نوشت افزار در کشور راه اندازی شده است.  در  نهمین نمایشگاه ایران نوشت بیش از ۲۰۰ مجموعه  حضور دارند و هر سال بر این تعداد افزوده می شود.

معرفی بیش از ۲۰ هزار کاراکتر برای تولید محصولات فرهنگی و نوشت افزار از سوی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان

 در ادامه «کریمی صارمی»، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد:  تلاش های بسیار زیادی صورت گرفته تا نهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت  برپا شود.  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال نزدیک ۲۵ عنوان کالا تولید کرده است و یکی از تولیدات موفق ما فیلم سینمایی «بچه زرنگ» است؛  امیدوارم سال آینده یک پیوست فرهنگی بر این اساس در کانون داشته باشیمغ در همین راستا در کانون بیش از ۲۰ هزار کاراکتر در حوزه پویانمایی وجود دارد که ما آنها را به تولید کنندگان صنایع فرهنگی ایرانی برای تولید معرفی و در اختیار آنها قرار می دهیم.

نهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان افتتاح شد

نهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت محصول یک دهه دغدغه مندی انسان های خردمند در زمینه محصولات فرهنگی و نوشت افزار است

 در ادامه «سید احمد عبودتیان»، دستیار رییس جمهور  نیز در سخنانی گفت:  امروز در کشاکش زورآزمایی سیاستمداران دنیا جوانان و نوجوانان ما له می شوند. خانواده ها نگران آموزه های غیر رسمی، گیم ها، بازی ها، فیلم ها، گروه های همسالان هستند و شخصیت هایی که بدون اجازه در شخصی ترین وسایل آنها قرار می گیرد، این نگرانی در دل تک تک پدر و مادران ایرانی وجود دارد هر خانواده ای خط قرمزی دارد و دوست ندارد سریال های تلویزیونی فرزندانشان را به آن سمتی که نمی خواهند ببرد.  در راستای همین نگرانی ها و دغدغه ها عده ای انسان خردمند قریب یک دهه است که این کار را انجام می دهند و برای نگرانی این خانواده ها فضایی را برای تولید محصول ایرانی اسلامی ایجاد کردند. انسان های با خردی  این کار را پشتیبانی کردند و با حضور به موقع در میدان این نمایشگاه در یک دهه  اتفاق افتاده است  البته هنوز بخش های مختلف دولت به طور کامل پای کار نیامده است.

نهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان افتتاح شد

در پایان مراسم با حضور  فرزندان شهید صدرزاده بر صحنه  و اجرای گروه سرود  از آنها تجلیل شد و همچنین محصولات نوشت افزار کانون پرورش فکری کودک و نوجوان مزین به تصویر شهیدصدرزاده رونمایی شد

نهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان افتتاح شد

 وزیر صمت نیز در پایان به مراسم افتتاحیه رسید و در کنار  فرزندان شهید صدرزاده نهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت را افتتاح کرد. نهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت از ۱۹ شهریور تا دوم مهرماه در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برپاست.

کد خبر 1723991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha