ائمه(ع) الگو و سرمشق زندگی هستند/ باید با معرفی امامان، ارزش های الهی به گوش جهانیان برسد

آیت الله نورمفیدی گفت: ائمه (ع) الگو و سرمشق های ما هستند و باید زندگی ما رنگ زندگی آنها را پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۲۴ شهریور) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع)، گفت: ائمه(ع) الگوها و سرمشق های ما هستند و باید زندگی ما رنگ زندگی آنها را پیدا کند.

امام جمعه گرگان افزود: زیارت ائمه(ع) و امام رضا(ع) فیضلت و ثواب زیادی دارد و وقتی که به زیارت این بزرگواران می رویم باید خودمان را در ترازوی این ائمه قرار دهیم. ائمه(ع) ترازو و میزان در دنیا و آخرت هستند.

وی با بیان اینکه در روز قیامت، میزان حق است، گفت: حق در میان امیرالومنین(ع) و فرزندانش است. ما باید با ائمه (ع) آشنایی و معرفت پیدا کنیم و از اخلاق، اعتقادات و ایمان آنها چیزی یاد بگیریم.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: قرآن کریم مهمترین خصلت فرعون ها را خود برتربینی و برتری جویی به خلق الله و مردم بیان و معرفی می کند ولی انبیا را برادر صالح بیان کرده است.

وی اظهارداشت: برتری جویی خصلت بسیار بدی است و انسان را وارد جهنم می کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه زیارت امین الله بهترین زیارتنامه است که در حرم همه ائمه خوانده می شود، گفت: در زیارت امین الله آمده است؛ خدایا مرا طوری قرار ده که مثل انبیای تو باشم و برخلاف اخلاق آنها رفتار نکنم.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) خود را جدا از مردم نمی دیدند، تاکید کرد: ما باید کاری کنیم که اخلاق ما شبیه امام رضا(ع) شود و همچون فرعونیان مستبد و از خود راضی نباشیم.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه حتی شیعیان نیز امام رضا(ع) را نمی شناسند، گفت: باید اقداماتی برای معرفی این امام و ائمه(ع) انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی نیز خواسته شد تا با استفاده از کارشناسان و منابع مختلف بر روی معرفی زندگی ائمه کار شود، سیره ائمه(ع) تهیه شده و به صورت کتاب تدوین شود و شیعیان و پیروان با سیره آنها آشنا شوند.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: باید با معرفی امامان، حقایق و ارزش های الهی به گوش همه جهانیان رسانده شود.

کد خبر 1724296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha