حقایق جنگ را باید برای نسل امروز و فردا تبیین و آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم

بابلی بابیان اینکه حقایق جنگ را باید برای نسل امروز و فردا تبیین و آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم، گفت: باید دستاوردهایی که ما از دوران دفاع مقدس داشتیم و داریم را منتشر شود و خاطرات دوران دفاع مقدس باید بازگو شوند.

صدراله بابلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت حلول ماه ربیع  الاول با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و برنامه های اجرایی آن ،گفت: امسال شعار هفته دفاع مقدس در چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس «ما متحد هستیم» است  و همه مدیران ادارات و همه دستگاه‌های دولتی و خصوصاً شورای شهر و شهرداری در هفته دفاع مقدس باید توجه ویژه ای نسبت به فضا سازی محیطی و تبلیغی داشته باشند تا سطح شهر، دانشگاه، مدارس رنگ و بوی دفاع مقدس به خود بگیرد . 

  فرماندا سرپل ذهاب افزود: هفته دفاع مقدس یادآور خون‌های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد. فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می‌بینند. وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با ذلت در خانه نشستن عوض نمی‌کنند. ایستادگی آنها نشستگان تاریخ را به قیام وا می‌دارد و این پیام بزرگ دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان کرد:مردم ایران با برخورداری از رهبری توانا و آگاه، هوشمندانه و با انگیزه‌های دینی و ملی در مقابل دشمن متجاوز به پاخاست و صحنه‌های زیبایی از وفاق ملی را به نمایش گذاشت. انگیزه حضور مردم ما دینی، عقیدتی و ملی بود. دفاع ما نبردی صددرصد شرافتمندانه بود و به همین دلیل حاضر نشدیم مقررات انسانی و اسلامی را در این جنگ زیر پا بگذاریم.

بابلی با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان سرپل ذهاب ، تصریح کرد: غباروبی و عطر افشانی مزار شهدا، دیدار نیروهای مسلح و بسبحیان با امام جمعه شهرستان،برپایی نمایشگاه دفاع مقدس،حضور همه بسیجیان در نماز جمعه، دیدار و تکریم ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران شهرستان، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم،برپایی میزخدمت برای آحاد مردم، برگزاری یادواره شهدا آبروی محله، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا، تجلیل از فرماندهان دوران دفاع مقدس ،برپایی صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و بسیج و به صدا درآمدن زنگ مقاومت همزمان با آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان در کلیه مدارس شهرستان، برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس هنری،فرهنگی عقیدتی، برگزاری محافل انس با قرآن، بازدید از مراکز صنعتی،علمی،کارخانجات شهرستان. برگزاری مراسم کوهپیمایی، برگزاری یادواره شهدای خانگی ، مسابقات فرهنگی و ورزشی از برنامه ها شاخص در این ایام است.

  فرماندار سرپل ذهاب تصریح کرد:  انجام ویزیت رایگان، تجلیل از مهندسین نمونه شهرستان، دیدار با خانواده شهید مدافع سلامت، برگزاری کوهپیمایی گردان بیت المقدس، برگزاری نشست های فرهنگی تبیین، با موضوع بررسی ابعاد حقوق جنگ تحمیلی، خاطره گویی بسیجیان دوران دفاع مقدس در مدارس، نشست های بصیرتی، اعزام گروه های جهادی بسیج به زندانها جهت ارائه مشاوره حقوقی و قضایی، اعزام گروه های جهادی به مناطق کم برخوردار شهرستان، اجرای طرح هر مسجد و پایگاه یک حقوق دان، تشکیل هیئت های اندیشه ورز و افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان، تقدیر از جوانان نخبه در زمینه های فرهنگی و علمی،اجتماع بزرگ جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب،تجلیل از بسیجیان کارمند ، برگزاری نشست های ازدواج آسان ، فرزندآوری و فرزندپروری از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان خواهد بود.   

وی گفت: هفته دفاع مقدس فرصت ارزشمندی در جهت معرفی و تبیین فرهنگ و معارف دفاع مقدس و مقاومت برای نسل جوان است لذا آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت اسباب ارتقاء بصیرت و معرفت و رشد فکری آن‌ها را در برابر دشمن فراهم می‌آورد و این مسأله‌ای که باید به صورت جدی برای آن برنامه ریزی شود.

کد خبر 1724504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha