لزوم حضور فعال پیشکسوتان دفاع مقدس در عرصه جهاد تبیین

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهترین راهکار برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است، خواستار حضور فعال پیشکسوتان دفاع مقدس در حوزه جهاد تبیین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران در آئین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان جهاد و مقاومت که در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار شد، با بیان اینکه همت و وحدت آحاد ملت رمز موجبات پیروزی رزمندگان دفاع مقدس را فراهم آورد، اظهار کرد: رزمندگان اسلام با ایمان و وحدت و اعتقاد به اینکه دفاع مقدس مجاهدت در راه خداست در برابر نظام سلطه به خط شدند.

وی با بیان اینکه تا پایان سالجاری از ۶۰ هزار رزمنده جهاد و مقاومت استان مازندران با حضور در منازل و یا در قالب ویژه برنامه همایشی در ۲۲ شهرستان تجلیل و تکریم به عمل خواهد آمد.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در استان مازندران در قالب ۱۲گروهان، افزود: لشکر ۲۵کربلا در دروان دفاع مقدس خط شکن بودند.

وی با بیان اینکه مازندران ۲۰شهید خلبان دارد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی در عملیات های کمان ۹۹، مروارید، حمله به اچ ۳ و فتح المبین، طریق القدس، بیت المقدس و ثامن الائمه حضور جانانه داشتند و ۲هزار و ۷۳۸شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

سرهنگ پاسدار سلامی یادآورشد: ایثارگران جهاد در عملیات های والفجر، کربلای ۵، بیت المقدس، ثامن الائمه، طریق القدس و فتح المبین بیش از ۱۶۰شهید تقدیم کردند که به همت جهاد کشاورزی تجلیل می شوند.

وی با بیان اینکه ۲هزار واحد مسکونی به همت مازندرانی ها در سوسنگرد بازسازی شد، افزود: مازندرانی ها در دوران دفاع مقدس ۵۵هزار نفر از مردم جنگ زده را در این خطه از شمال کشور میزبان بوده اند.

سرهنگ پاسدار سلامی با اشاره به توطئه دشمن در قالب تهاجم فرهنگی برای ایجاد فاصله بین نسل جوان با ارزش های انقلاب اسلامی خواستار فعالیت پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در حوزه جهاد تبیین باهدف خنثی شدن توطئه های دشمنان اسلام شد و گفت: تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهترین راهکار برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است.

وی اضافه کرد: با توجه به هجمه‌های دشمن بر علیه زنان، تجلیل و تکریم از بانوان پیشکسوت و فعال حوزه دفاع مقدس و همسران پیشکسوتان نیز از اولویت‌ها بوده که در این مراسم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1724830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha