اگر از نوشت افزارهای ایرانی اسلامی حمایت شود، می‌توانیم به صادرات هم برسیم

نماینده انتشارات لوازم تحریر «گل یا پوچ» با تاکید بر حمایت از تولید کنندگان محصولات فرهنگی و نوشت افزار گفت: تولید کنندگان نوشت افزار ایرانی اسلامی در تولید محصولات باید به دغدغه های مقام معظم رهبری توجه کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نهمین نمایشگاه ایران نوشت با حضور بیش از ۲۰۰ مجموعه تولیدکننده نوشت افزار ایرانی از یکشنبه ۱۹ شهریور تا یکشنبه دوم مهر از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر تهران  برپا شده است.

حجت الاسلام «احمد داعی»، نماینده انتشارات لوازم تحریر «گل یا پوچ» شهر مشهد در حاشیه برپایی این نمایشگاه در پاسخ به این سئوال که در تولید محصولات فرهنگی و نوشت افزار ایرانی اسلامی برای کودک و نوجوان چقدر به دغدغه های مقام معظم رهبری پاسخ داده شده است؟ گفت: دغدغه مقام معظم رهبری در بحث نوشت افزار ایرانی و محصولات فرهنگی تولید داخلی بر اساس شخصیت های ایرانی و اسلامی است، از همین رو باید تولید کنندگان در تولید محصولات فرهنگی و نوشت افزار به این موضوع توجه داشته باشند، از طرفی تولید کنندگان محصولات فرهنگی و نوشت افزار  نیز نیازمند حمایت بیشتر از سوی دولت هستند.

حجت الاسلام «احمد داعی» با اشاره به سابقه حضور انتشارات لوازم تحریر «گل یا پوچ» در نمایشگاه ایران نوشت اظهار کرد: انتشارات «گل یا پوچ» پیش از ایام کرونا در این نمایشگاه شرکت داشت و در همان زمان برخی از اطرافیان به ما می گفتند که طرح های نوشت افزار های ایرانی جالب نیست و ما نمی پسندیم، ولی وقتی به نمایشگاه آمدند و محصولات ما با طرح های ایرانی و اسلامی را دیدند خیلی خوششان آمد و استقبال کردند و از محصولات ما خرید کردند.

اگر از نوشت افزارهای ایرانی اسلامی حمایت شود، می‌توانیم به صادرات هم برسیم

او با بیان اینکه ناشران محصولات فرهنگی و نوشت افزار کودک و نوجوان نیازمند حمایت بیشتر از سوی دولت هستند، گفت: انتشاراتی ها برای مواد اولیه و کاغذ نیاز به حمایت بیشتری دارند، همانطور که می دانید از وقتی برای کاغذ یارانه ای برقرار شده است متاسفانه یک سری افراد مافیا این کاغذ را خریداری کرده و با قیمت آزاد به انتشاراتی ها می فروشند. اگر این مافیا برداشته شود و از نوشت افزارهای ایرانی حمایت بیشتری شود، این ناشران می توانند با تولیداتی که از چین و کشورهای دیگر وارد می شود رقابت و آثارشان را عرضه کنند.

حجت الاسلام «احمد داعی» درباره استفاده از شخصیت های ایرانی و اسلامی در طراحی و تولید محصولات نوشت افزاری برای کودک و نوجوان ایرانی گفت: برای تحقق این امر در محصولات فرهنگی باید وقت گذاشت و هزینه کرد؛ متاسفانه برخی از انتشارات ها از طرح هایی که در اینترنت وجود دارد، استفاده می کنند ولی انتشارات ما برای هر کاری که تولید می کند طراحی خاص دارد، در واقع طراح ما با برنامه ریزی و فکر کار را انجام می دهد، به عنوان مثال ما یک تولیدی با عنوان «شهر من» داریم و در این طرح برای هر استانی بر روی جلد مکان های تاریخی و دیدنی آنجا  را طراحی کردیم و این دفترها وقتی به استان های مختلف می روند بچه های ان استان و شهر از آنها استقبال می کنند و اذعان کرده اند این جاذبه های دیدنی شهر من است.

وی خاطر نشان کرد: در برخی کارهای نوشت افزاری دیگر هم نیز هزینه کردیم و کارهایی طراحی و تولید کرده ایم و موفق شده ایم دو سال برنده جایزه فیروزه تحت عنوان بهترین تولیدات نوشت افزاری ایران شویم.

حجت الاسلام «احمد داعی» در پاسخ به این سئوال که آیا در پنج سال آینده نوشت افزار ایرانی اسلامی جایگاهی در خور در حوزه صادارات محصولات به کشورهای دیگر داشته باشد، گفت: اگر تولید کنندگان محصولات فرهنگی و نوشت افزار حمایت شوند ما خیلی زودتر می توانیم صادرات داشته باشیم، اما اگر حمایت نشویم نمی توانیم زیرا جنس هایی با قیمت پایین از چین و کشورهای دیگر وارد می شود و تولیدکننده ایرانی نمی تواند با این مواد اولیه گران با این قیمت ها رقابت کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1724936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha