پیشکسوتان جهاد و مقاومت شهرستان آبادان تجلیل شدند

طی آئینی با حضور فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و جمعی از مسئولان، همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس در آبادان برگزار و از پیشکسوتان جنگ تحمیلی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «سرهنگ شاپور احمدی» امروز (چهارشنبه ۲۹ شهریورماه) در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی با اشاره به پذیرایی موکب‌داران و حضور پرشور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار کرد: امسال اربعین حسینی خاری در چشم دشمنان شد و با سال‌های گذشته تفاوت‌های زیادی داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه آبادان، به فتنه سال گذشته دشمنان اشاره کرد و افزود: در پی فتنه سال گذشته که امنیت مردم را مختل کرد؛ ضد انقلاب، عوامل خود فروخته داخلی و دشمن تلاش کردند تا با امکانات و روش‌های مختلف عزاداری امام حسین(ع) برپا نشود، اما به رغم گرمای بسیار زیاد هوا شاهد حضور پرشورتر مردم در این راهپیمایی عظیم بودیم و آب روی دست دشمنان ریخته شد.

وی با تاکید بر تمرکز برای برگزاری هرچه باشکوه تر و بهتر آئین پیاده روی اربعین حسینی در سال‌های آینده، تصریح کرد: باید فکر و ذهنمان برای اربعین سال آینده باشد تا دشمن مایوس‌تر از گذشته شود.

سرهنگ احمدی، پیاده روی اربعین حسینی را زمینه ساز ظهور حضرت قائم آل محمد (ص) عنوان کرد و یاد آور شد: دنیا باید زمینه ظهور امام زمان(عج) را داشته باشد و باید بدانند امام زمان(عج) فرزند حسین(ع) است و اربعین نیز زمینه این ظهور خواهد بود.

وی به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله میان مردم و اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: دشمن امسال برای کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تمام تلاش خود را کرد، اما این اربعین است که نو دوستی جهان اسلام را تبلیغ می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه آبادان، با تقدیر از موکب‌داران ایران و عراق، گفت: مردم عراق و موکب داران ایرانی چهره واقعی اسلام را در اربعین امسال به نمایش گذاشتند و از زائران به خوبی پذیرایی کردند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بیان کرد: شهدا همواره ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند.

سرهنگ احمدی، گفت: وظیفه ما در مقابل جانفشانی شهدا، دفاع از آرمان‌های آنها و پیروی از رهبر معظم انقلاب است.

وی پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را آموزگاران جهاد، مقاومت، شهادت و مردان همیشه ماندگار تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: تمام افتخارات و دستاوردهای ایران اسلامی پس از عنایات خداوند سبحان، محصول دفاع مقدس است و دفاع مقدس، محصول کار و عملکرد پرافتخار پیشکسوتان عرصه جهاد، مقاومت و شهادت است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه آبادان، با بیان اینکه اقتدار و بالندگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و نظایر آن از برکت خون شهدا و دوران جنگ تحمیلی است، ادامه داد: همچنین قدرت بازدارندگی بالای جمهوری اسلامی ناشی از عملکرد رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

در ادامه نیز «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: انسان‌های مجاهد و تلاشگر نسبت به دیگران برتری دارند، چراکه برای نجات دیگران حیات خود را به خطر می‌اندازند.

امام جمعه آبادان، نقش پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت در انتقال و اشاعه فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل‌های امروز را بی‌بدیل دانست و بیان کرد: همه رزمندگان باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس و ایثار و فداکاری فرزندان دلیر ایران اسلامی بر اثر گذشت زمان به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه اکنون هم در حال جنگ اقتصادی، فرهنگی، فقر و بیکاری هستیم و باید کاری کرد از مجاهدین فی سبیل‌الله باشیم، خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت بر همه ما لازم است و ضروری است همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند طوری این فرهنگ را به نسل جدید منتقل کنیم که برداشت یک دانش آموز از دفاع مقدس آنطور باشد که ما می‌شناسیم.

کد خبر 1724968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha