جشن مهر سینما ایران؛ اقدامی راهبردی برای کمک به سینماگران شهرستانی

بازیگر فیلم های" ملک سلیمان "و" مریم مقدس" گفت: هنر اصیل در سراسر ایران وجود دارد و اتفاقا هنرمندانی که فرسنگ ها دور از تهران هستند، گاهی مستعدتر از پایتخت نشینان به شمار می‌روند.

"مهدی فقیه"،  بازیگر شیرازی الاصل سینما و تلویزیون درباره اهمیت  برگزاری جشن مهر سینما ایران در استان ها به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت:  هر اقدامی که باعث توجه به هنرمندان شهرستانی گردد شایسته تقدیر است و اینکه سعی کنیم به هنرمندان باسابقه شهرستانی توجه کنیم بسیار زیاد برای آینده هنر مملکت خوب است چون ادب و تربیت را نهادینه کرده‌ایم.

بازیگر "هور در آتش"  با بیان اینکه هنر اصیل در سراسر ایران وجود دارد و اتفاقا هنرمندانی که فرسنگ ها دور از تهران هستند، گاهی مستعدتر از پایتخت نشینان به شمار می‌روند، اظهار کرد: مدیران سینمایی وظیفه دارند به هنرمندان دور از مرکز هم توجه کنند چون متاسفانه سالهاست که امکانات بسیار در تهران جمع شده و مراکز استانها هم گاهی از تهران عقب هستند چه برسد به شهرهای دورافتاده. به صرف اینکه در فلان منطقه انجمن سینمای جوان داریم نمی‌شود خاطرجمع بود از توجه به سینماگران شهرستانی و این برگزاری جشن مهر سینمای ایران می‌تواند اقدامی راهبردی باشد برای کمک هرچه بیشتر به سینماگران شهرستانی.

بازیگر فیلم های مریم مقدس و ملک سلیمان افزود: البته باید کاری کرد که اثرات جشن مهر در کل سال جاری و ساری شود تا بتوان برنامه ریزی داشت برای کارهای بلندمدت و هم استفاده از ظرفیت پیشکسوتان هنری استان‌ها و هم کمک به جوانان استانی.

این بازیگر باسابقه ابراز امیدواری کرد: خودم اهل شیرازم که شهر فرهنگ و ادب و هنر است و همواره هم دیده ام جوانان سراغم می‌آیند و می‌گویند که برای بازیگری مجبورند به تهران بیایند ولی اگر ظرفیت تولید و اکران استان‌ها تقویت شود حتی می‌توان فیلم‌های بومی تولید کرد برای اکران های استانی و امیدواریم که جشن مهر در این مسیر گام بردارد.

کد خبر 1725076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha