دستاوردهای انقلاب اسلامی ثمره مهمی از مجاهدت های امام‌ راحل (ره) و شهدا است

تمری گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی ثمره مهمی از مجاهدت های امام‌ راحل (ره) و شهدا است که امروزه در قالب کتاب بیان و روشنگری می شود.   

خسرو تمری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس ، گفت: دوران دفاع مقدس یکی از عقلانی‌ترین حوادث تاریخی ملت ایران است، حتی قبول قطعنامه با وجود اینکه از آن به نوشیدن جام زهر تعبیر شده است مدبرانه بود.

رئیس اداراه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب افزود: عرصه دفاع مقدس، زمینه ای بود برای ظهور قهرمانانی که هشت سال جنگ نابرابر تحمیلی را به دفاعی مقدس تبدیل کردند و در آن خصلت های جوانمردی، از خودگذشتگی، خودباوری و شهادت طلبی را به منصه ظهور رسانیدند.مهم ترین عامل پایداری در ملتی جنگ زده، آرامش روحی، انگیزه قوی و تکیه گاه محکم می باشد لذا امام راحل با نفس مطمئنه خویش، این نیاز بسیار مهم را برای مردم، مسئولان و رزمندگان تأمین می فرمود و همچون «دم مسیح» که به مردگان جان می داد، به همگان روح امید می بخشید و جان ها را تازه می کرد.

وی تاکید کرد:ترس، شتاب زدگی در قاموس وجودی امام راحل وجود او جایی نداشت و تنها یک حرف و منطق اصلی در برابر فشارها و حوادث شکننده داشت و آن هم انجام وظیفه بود. 

تمری با اشاره به برپایی نمایشگاه در شهرستان ،گفت: بمناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه بزرگ کتاب با ۵۰۰ عنوان در زمینه های مختلف تاریخ و جغرافیا،رمان،روان شناسی و جامعه شناسی،دینی و مذهبی و کودک و نوجوان با تخفیف ۵۰ درصد برای خدمت رسانی به عموم مردم و علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی در پارک شاهد این شهرستان افتتاح شده است.

   رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل ذهاب گفت:آنچه برای نسل باقی مانده از دفاع مقدس و مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی در طی جنگ تحمیلی و برای نسل بعد از جنگ و نسل حاضر دارای اهمیت بسیار است، شناخت دقیق ابعاد دفاع مقدس و ارزش‌های نشأت گرفته از آن و همچنین استمرار و حفظ این دستاوردها و ارزش هاست که می‌بایست به خوبی تبیین و باز تعریف شود.

کد خبر 1725398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha