تعلیم و تربیت نوجوانان از مهم ترین مسائل مورد تأکید قرآن کریم است

سلیمی گفت: تعلیم و تربیت به ویژه در حوزه نوجوانان از مهم ترین مسائل مورد نظر قرآن کریم است که والدین و معلمان باید در این زمینه نوجوانان را دریابند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن؛ استاد حاج عباس سلیمی پیشکسوت و کارشناس علوم قرآن گفت: تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای در قرآن کریم دارد و خداوند بزرگ این جهان را به دانشگاهی بزرگ تعبیر نموده است که همه ارکان و اجزاء آن برای دستیابی به علم و آگاهی بیشتر در خدمت انسان است. در آیه ۱۵۱ سوره مبارکه بقره آمده است: فلسفه رسالت پیامبر اسلام (ص) این است که تلاوت آیات، تزکیه ما و تعلیم کتاب، حکمت و دانش بر ما و آنچه را که انسان نمی داند به ما بیاموزد. بنابراین همه پیامبران و اولیاء دین این راه را با فداکاری و مجاهدت و نثار خون خود طی نمودند.

وی در ادامه افزود: در این میان دیدگاه اسلام در خصوص نوجوانان دیدگاه خاصی است و برایشان ارزش زیادی قائل است. امام صادق (ع) می فرماید: نوجوانان خود را دریابید. قبل از آنکه گروهان منحرف پیش دستی نموده و آنها را بریابند. این هشدار امروزه بسیار کاربردی است.

استاد سلیمی خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت به ویژه در حوزه نوجوانان از مهم ترین مسائل مورد نظر قرآن کریم است که والدین و معلمان باید در این زمینه نوجوانان را دریابند.

کد خبر 1725629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha