وحدت مهمترین بستر قوت و قدرت مسلمانان

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه وحدت، مهم ترین بستر قوت و قدرت مسلمانان است، گفت: جهالت ها و بی خبری از یکدیگر به وحدت ضربه می زند و گرفتار دروغ سازی های دشمنان شدن و حب و بغض های غیر خدایی، تعصبات و تقلید از نیاکان و تحت تأثیر فتنه گری های دشمنان واقع شدن و بی توجهی دولتمردان به پیشرفت و آبادانی مناطق اهل سنت از جمله دیگر عوامل ضربه زدن به وحدت است.

حجت الاسلام محمد مختاری-امام جمعه موقت بیرجند- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: وحدت اسلامی به این معنا است که همه مسلمانان برای دفاع از مشترکات خود مثل قرآن متحد و یکدست باشند.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان با درگیری با یکدیگر در موارد مورد اختلاف از دشمنان غافل نشوند، افزود: وحدت به این معنا است که پنج انگشت یک مُشت شود و با معرفت و بصیرت و عشق به قرآن و مقدسات مشترک بر دهان آمریکا و اسراییل و دیگر دشمنان کوبیده شود.

وی با بیان اینکه وحدت برای دفاع از قرآن کریم، یک ضرورت عقلی و شرعی است، افزود: چون دشمنی که قرآن آتش می زند منطق ندارد و فقط با وحدت عملی مسلمانان دست از دشمنی هایش بر می دارد و این هم مبنای عقلی و هم مبنای قرآنی و هم در سیره اهل بیت علیهم السلام ریشه دارد.

حجت الاسلام مختاری درخصوص مهم ترین پیام وحدت گفت: مهم ترین پیام وحدت، اقتدار و عزت و سربلندی دنیای اسلام است و باعث امیدواری دوستان و نا امیدی دشمنان می شود.

وی در خصوص دلیل تقویت وحدت بین مسلمانان عنوان کرد: چون ضعیف پایمال است و تفرقه مهمترین عامل ضعف و وحدت مهمترین بستر قدرت و قوت است و مهترین عامل بازدارنده مستکبرین قوی شدن ماست تا متحد و قوی نشویم دشمنان زورگو و وحشی دست از سرما و کشورمان و دینمان و مقدساتمان بر نمی دارد.

وی ادامه داد: در قرآن مجید در آیه 103سوره آل عمران آمده است که واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا اعتصام؛ با وحدت بر محور حبل الله یعنی قرآن مجید و پیامبر اکرم(ص) خود را و عزت و اعتبار و اقتدار خود را حفظ کنید و در آیه 46 سوره انفال نیز آمده است که از خدا و رسولش اطاعت کنید و با هم نزاع نکنید که ضعیف و سست می شوید و باد هیبت و قدرت شما می خوابد و دیگر متوقف می شوید.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: در آیه 64 سوره انعام آمده است که اختلاف و تفرقه از روی هوی و هوس را و تعصبات جاهلی را عذاب الهی می شمرد که به دست خود مسلمانان بر سرشان فرود می آید.

وی درخصوص چگونگی تقویت و تحکیم وحدت گفت: اول باید تمرکز بر مشترکات و برجسته کردن آن و سپس برجسته نکردن اختلافات جزئی داشته باشیم و دوم اینکه معرفت و بصیرت بیشتر نسبت به دوستان و دشمنان بر اساس قرآن و فرمایشات پیامبر(ص) نیز سبب تقویت وحدت می شود.

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: تسلیم محض قلبی و عملی در برابر خداوند و قرآن و پیامبر(ص) و پرهیز از دوستی و دشمنی بر اساس تعصبات جاهلی و دوستی و دشمنی‌های اباء و اجدادی که ریشه در قرآن و سنت پیامبر ندارد نیز یکی دیگر از روش های تقویت وحدت است.

وی در ادامه گفت: سومین روش این است که تقویت ارتباطات با همدیگر و آشنایی مستقیم در دستور کار باشد و گرفتار فتنه ها و دروغ های دشمن نشویم و چهارم توجه به ضرورت قرآنی اشداء علی الکفار رحماء بینهم است و پنجم خدمت صادقانه و بدون تبعیض دولت و حاکمیت اسلامی به همه ایرانیان و مسلمانان با هر نژاد و مذهب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه جهالت ها و بی خبری از همدیگر به وحدت ضربه می زند، گفت: گرفتار دروغ سازی های دشمنان شدن و حب و بغض های غیر خدایی و تعصبات و تقلید از نیاکان و تحت تأثیر فتنه گری های دشمنان واقع شدن و بی توجهی دولتمردان به پیشرفت و آبادانی مناطق اهل سنت از جمله دیگر عوامل ضربه زدن به وحدت است.

کد خبر 1726300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha