فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی کرمانشاه :

با حضور دانشجویان بسیجی اردوی راهیان پیشرفت در کرمانشاه برگزار شد

شهدای دفاع مقدس همچون برگ‌های زرینی بر تارک دانشگاه‌ها می‌درخشند .
با حضور دانشجویان بسیجی اردوی راهیان پیشرفت در کرمانشاه برگزار شد

امجدیان گفت:بمناسبته هفته دفاع مقدس دانشجویان بسیجی در استان اقدام به برگزاری اردوی راهیان پیشرفت و بازدید از پروژه های استان کردند .

قاسم امجدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به حضور دانشجویان در جبهه ها در زمان هشت سال جنگ تحمیلی،گفت: با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز دانشجو و دانشگاه سنگر دفاع از میهن اسلامی شد و دانشگاه مرکز و پایگاهی برای اعزام نیروهای داوطلب به جبهه‌های جنگ و در زمانی که نشستن سر کلاس دانشگاه‌های تراز اول کشور، آرزوی هر جوانی بود، حدود ۴ هزار جوان، دانشگاهی که به‌سختی در بهترین رشته‌های آن قبول‌شده بودند، رها کردند و به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی کرمانشاه افزود: حدود ۹۴ نفر از دانشجویان با وجود سنی میان ۲۰ تا ۲۷ سال، فرماندهی لشکر، گردان و دسته را بر عهده داشتند. از میان شهدای دانشجوی دفاع مقدس که فرمانده بودند و در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کردند، ۱۱ نفر از آنان در مقطع دکتری و عمده آن‌ها در مقطع کارشناسی دانشجو بوده‌اند.

وی خاطر نشان کرد:در دوران دفاع مقدس هشت‌ساله، بودند دانشجویانی که در سنگر علم و جهاد حضور داشتند و ضمن دفاع از کشور در زمان‌های اجرای عملیات، در دوران سکون و سکوت جبهه‌ها، با حضور در دانشگاه و تحصیل علم و دانش، رسالت مقدس خود را به‌منظور ساختن فردایی آباد و پیشرفته برای ایران اسلامی دنبال می‌کردند ،بنابراین در دوران دفاع مقدس نیز قشر دانشجو نقش و جایگاه ویژه‌ای در دفاع از مملکت اسلامی و آرمان‌های مقدس آن و جلوگیری از تجزیه سرزمینی و هم‌زمان پیشرفت علمی و صنعتی کشور داشته است.

با حضور دانشجویان بسیجی اردوی راهیان پیشرفت در کرمانشاه برگزار شد

 امجدیان با اشاره به اینکه در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور پرشور دانشجویان برنامه های ویژه ای در سطح استان صورت پذیرفت، تصریح کرد:برگزاری اردوی جهادی با حضور ۹۰ دانشجوی بسیجی دانشگاه های رازی، آزاد، علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی طی ۳ روزه در روستاهای سورنی و کرم بس از توابع بخش بیلوار کرمانشاه ، اردو خدمات پزشکی، آموزشی، عمرانی، فرهنگی توسط دانشجویان به اهالی روستا ، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت با بازدید دانشجویان از پروژه قطار شهری کرمانشاه، برپایی ۳ یادواره شهدا توسط دانشجویان ،دیدار با ۸ خانواده شهید، غبار روبی گلزار شهدا را از دیگر فعالیت های دانشجویان بسیجی استان است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی کرمانشاه اظهار کرد: هدف از برگزاری این طرح را امیدآفرینی، خودباوری و تقویت اراده برای ساخت ایران قوی است که در طرح راهیان پیشرفت که ۱۵ دوره ی آن در استان اجراشده است، دانشجویان با دستاوردها علمی، صنعتی، اقتصادی در قالب یک روایت درست و جامع آشنا می شوند که شناخت نخبگان، جایگاه کشور و بن بست شکنی ها را در پی خواهد داشت.

با حضور دانشجویان بسیجی اردوی راهیان پیشرفت در کرمانشاه برگزار شد

کد خبر 1726357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha