تربیت چهار هزار حافظ کل قرآن کریم در مهد قرآن کشور

مدیر عامل مهد قرآن کریم کشور از تربیت چهار هزار حافظ کل قرآن کریم در این موسسه خبر داد و گفت: این از افتخارات موسسه است اما آموزش جامع، رویکرد اصلی مهد قرآن کریم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، «سید محمود چاووشی»، مدیر عامل مهد قرآن کریم ضمن اعلام خبر برگزاری آیین افتتاحیه مؤسسه مهد قرآن کریم شهرستان سمنان با بیان اینکه این مهد قرآن ۳۱ سال پیش به عنوان اولین مؤسسه قرآن کشوری توسط سه مؤسس بزرگوار آیت‌الله غیوری، حجت‌الاسلام قرائتی و آیت‌الله فومنی حائری تأسیس شد، گفت: این مهد به عنوان یک مؤسسه عام‌المنفعه مردمی و غیر سیاسی دارای هیئت علمی است.

 وی افزود: سه مؤسسه در کشور وجود دارد که دارای شعبه هستند و در استان‌ها نیز فعالیت دارند شامل مهد قرآن، جامعه‌القرآن و بیت‌الاحزان است که سایر مؤسسات استانی یا شهرستانی هستند که این مؤسسه با برنامه‌ریزی خوب و نظرات هیئت علمی که در تراز اول آن استاد شهریار پرهیزگار، برنامه‌ریزی آموزشی را بر عهده دارند که به واسطه این برنامه های آموزشی اولین مؤسسه‌ای است که آزمون می‌گیرد.

چاووشی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز چهار هزار حافظ کل قرآن کریم در این مؤسسه رشد کرده‌اند، یادآور شد: در کنار آموزش قرآن کریم به این نتیجه رسیدیم که حفظ تک بعدی کاری ناقص است. حافظ آنچه را می‌خواند باید بفهمد و درک کند که بر این اساس ۹ جلد کتاب آموزشی توسط اساتید برجسته تألیف و تدوین شد و این کتب مبنای آموزش فهم قرآن قرار گرفت.

مدیر عامل مهد قرآن کریم کشور متذکر شد: این کتب در دارالقرآن‌ها، ارتش و ... نیز مبنای آموزشی قرار گرفته است. دستاورد مهم مؤسسه پس از ۳۱ سال آموزش جامع قرآن کریم است و در واقع مقابل آموزش‌های جزیره‌ای است یعنی اینکه اول ثبت‌نام بعد آموزش روخوانی و روانخوانی که خود موجب ریزش در این زمینه شده اما آموزش جامع، رویکرد اصلی مهد قرآن کریم است که از همان ابتدا یک قرآن‌آموز، صحیح‌خوانی، ترجمه، تدبر و تفکر در آیات قرآن کریم و مراجعه به تفاسیر را می‌آموزد. وی با تأکید بر اینکه مجموعه‌ای که اخیراً در این استان راه‌اندازی شده مرکز خوبی برای حافظان قرآن سمنانی است،

وی یادآور شد: تمرکز بر برنامه آموزشی در مهد قرآن مهم است که در این راستا مقام معظم رهبری ۱۲ سال پیش فرمودند ۱۰ میلیون حافظ قرآن باید تربیت شوند.

کد خبر 1726385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha