شخصیت رسول‌الله(ص) نمونه‌ و الگوی مفیدی برای سالکان راه حقیقت‌ است

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: شخصیت رسول‌الله(ص) نمونه‌ و الگوی مفیدی برای سالکان راه حقیقت‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه کردستان در جشن مولود پیامبر اکرم(ص) که در مسجد شویشه برگزار شد، با اشاره به اینکه باید مسئولان و مدیران از رفتار و سیره رسول‌الله(ص) الگو بگیرند، اظهار کرد: شخصیت رسول‌الله(ص) نمونه‌ و الگوی مفیدی برای سالکان راه حقیقت‌ است و خداوند برای اتمام حجت در زمینه هدایت انسان‌ها، رسولی را برانگیخته که علاوه بر ابلاغ پیام‌های الهی، خود نیز الگو و گواه مردمان باشد و بر تعالیم مکتب خود در عمل صحه بگذارند.

وی بیان کرد: روایت است وقتی نام مبارک رسول الله(ص) به گوش می‌رسید امام صادق(ع) بر پیامبر درود می‌فرستاد و تعظیم می‌کرد و می‌فرمود یکی از نشانه‌های انسان مغرور این است که نام مبارک پیامبر(ص) به گوش او برسد و بر محمد و آل محمد(ص) صلوات نفرستد. 

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) برای تقوی و قرب الهی شب ها تا صبح به عبادت کردن می‌پرداخت و لحظه ای از یاد خدا غافل نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در منطقه ای ظهور کرد که مردم مشرک بودند، اضافه کرد: پیامبر وقتی مبعوث شد که جاهلیت در عمق خودش بود و ظلمت جهل در نهایت تاریکی قرار داشت. 

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی، عنوان کرد: امام حسین (ع) می فرمایند پیامبر اکرم (ص) در میان جمع گشاده رو و خوش رو بودند و اخلاق آسانی داشتند و مردم بسیار راحت با ایشان نشست و برخاست داشتند و مشکلات خودشان را بدون ترس و واهمه بازگو می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه باید مسئولین و مدیران از رفتار و سیره رسول الله( ص) الگو بگیرند، تصریح کرد: شخصیت رسول لله(ص) نمونه‌ و الگوی مفیدی برای سالکان راه حقیقت‌ است، خداوند برای اتمام حجت در زمینه هدایت انسان ها، رسولی را برانگیخته که علاوه بر ابلاغ پیام های الهی، خود نیز الگو و گواه مردمان باشد و بر تعالیم مکتب خود در عمل صحه بگذارند.
 
 صارمی از اساتید دانشگاه کردستان، در این جشن مولودی ضمن تبریک ماه ربیع الاول و میلاد با سعادت رسول الله (ص)گفت: منطقه کلاترزان دارای 48 روستا و جمعیتی بالغ بر 23 هزار نفر است که در این راستا می طلبد خدمات ارزنده ای در این بخش انجام شود.

کد خبر 1726844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha