نمایش ۱۴۵۰ عنوان کتاب جدید در دوازدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و مقاومت در همدان

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از ارائه ۲ هزار ۱۵۹ عنوان کتاب چاپ و تجدید چاپ در دوازدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و مقاومت خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴۵۰ عنوان کتاب جدید الانتشار هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست دوازدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و مقاومت  پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ مهر  با حضور سردار عبدالرضا آزادی، رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج و علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات  ایران در سرای کتاب برگزار شد.

دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و همزمان با دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان از شنبه ۱۵ مهر تا جمعه ۲۱ مهر به مدت هفت روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان برگزار می‌شود.

نمایش ۱۴۵۰ عنوان کتاب جدید در دوازدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و مقاومت در همدان

 در این نشست «علی رمضانی»، مدیرعامل خانه ادبیات و کتاب ایران گفت: برگزاری نمایشگاه های تخصصی کتاب یکی از موضوعاتی است که به ترویج این موضوعات در جامعه کمک می کند؛ موضوع دفاع مقدس و مقاومت موضوعاتی است که استمراری را از دهه گذشته در کشور داشته است و نویسندگان بسیاری  در آثارشان به خوبی به این موضوع پرداخته اند. آنچه وظیفه خانه کتاب است، این است که در یک رزمایش این تولیدات را برای مخاطبان به نمایش بگذارد تا این همگرایی باعث هم افزایی ناشران مختلف شود.

مدیرعامل خانه ادبیات و کتاب ایران  با اشاره به اهمیت آثار با موضوع دفاع مقدس و نوشتن تقریظ های ویژه بر این آثار از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبری  اغلب بر آثاری با موضوع دفاع مقدس تقریظ نوشته اند؛ اغلب تقریظ های ایشان مربوط به نقش زنان در دفاع مقدس و خاطرات همسران و مادران شهدا  است و نکته قابل توجه این است  آثاری که مورد توجه رهبری قرار می گیرند توسط مردم از استقبال خوبی برخوردار می شوند.

وی با اشاره به استقبال مردم از خرید آثار مکتوب با موضوع دفاع مقدس گفت: بعضا مطرح است که این آثار توسط سازمان ها و ارگان ها مورد حمایت قرار می گیرد و این آثار را مردم کمتر خریداری می کنند، آمار فروش این آثار این مطلب را نقض می کند. در  ۵۰ کتاب اول پر فروش آثار با موضوع دفاع مقدس  در رده ۱۰ تا ۱۵  هستند.

علی رمضانی افزود:  خانه کتاب و ادبیات ایران در دو سال گذشته غیر از نمایشگاه  کتاب های تخصصی دفاع مقدس، نمایشگاه تخصصی دین و  نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان و نمایشگاه  کتاب های دانشگاهی را نیز به صورت منطقه ای برگزار کرده است.

مدیرعامل خانه ادبیات و کتاب ایران  با اشاره به آمار تازه های نشر حوزه دفاع مقدس و مقاومت گفت:  با توجه به اینکه هنوز یک سال کامل از نمایشگاه قبلی کتاب دفاع مقدس و مقاومت نگذشته از فاصله آن نمایشگاه ۱۴۵۰ عنوان کتاب جدید در حوزه دفاع مقدس منتشر شده و ۶۵۰ عنوان کتاب تجدید چاپ شده اند و در مجموع  ۲۱۵۹ اثر چاپ و تجدید چاپ شد.

وی از  افتتاح دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در روز شنبه ۱۵ مهر ماه در همدان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور ۱۰۰ ناشر از ۲۸ استان در مجموعه ۴ هزار متری در شهر همدان برپا می شود.

علی رمضانی درباره حمایت از فروش آثار در حوزه دفاع مقدس و مقاومت از سوی خانه ادبیات و کتاب ایران اظهار کرد: محور اول پر فروش شدن اثر ناشر و نویسنده است، اما با این وجود ما با فراهم کردن ت فضای طرح و تبلیغ از آنها حمایت می کنیم و در همین راستا تاکنون بیش از ۶۰ نشست آثار  با موضوع دفاع مقدس برگزار کرده ایم .

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات جدی که ما به آن  توجه داریم ارتقای کیفی آثار حوزه دفاع مقدس است  و  مثل همه آثار  مکتوب آثاری در این حوزه داریم که در قله هستند و آثاری نیز نیازمند کمک هستند تا به سطح بالاتری برسند. ما تلاش می کنیم همه حوزه های تولید و تبلیغ و ترویج اثار در حوزه دفاع مقدس را حمایت کنیم و ناشران را آموزش می دهیم که چگونه یک اثر را به اثر پر فروش تبدیل کنند. اغلب آثاری که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار می گیرد جزو آثار پر فروش تبدیل می شود.

کد خبر 1727041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha