جشن دو هزار نفری وحدت در مریوان برگزار شد

جشن دو هزار نفری وحدت با مشارکت مردم مرزدار شهرستان مریوان در این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان در مراسم جشن دو هزار نفری هفته وحدت که در شهر مریوان برگزار شد، اظهار کرد: میلاد پیامبر اکرم (ص) رحمت و برکت را برای مردم به ارمغان آورد و وجود نازنین ایشان مایه پرچیده شدن خرافات، جهالت، گمراهی و زنده به گور کردن دختران شد.

وی با بیان اینکه وحدت بین مسلمانان نیز به برکت حضور میلاد پیامبر رحمت و مهربانی شکل گرفته است، افزود: هر ساله این وحدت و همدلی میان شیعه و سنی استمرار استحکام می‌یابد و امسال نیز در جشن‌های مردمی استان کردستان به خوبی تجلی یافت.

امام جمعه شهرستان مریوان یادآور شد: بزرگترین نعمت پروردگار به جهان فرستادن پیامبر (ص) بود که اگر خداوند پیامبر (ص) را نمی‌فرستاد انسان نمی‌دانست دین، اسلامیت، ناموس و کرامت چگونه باید محقق شود.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) به امام حسن (ع) فرمود: تاریخ را زیاد مطالعه کن و بخوان، چون خواندن تاریخ مثل آن است که خودت در آنجا بوده باشی، من آنقدر تاریخ و سرگذشت پیامبران گذشته را خوانده‌ام حس می‌کنم که خودم در آنجا بوده‌ام و بر نسل جوان ماست که با مطالعه تاریخ سرگذشت پیامبران را بخوانند و از ویژگی‌های بارز آنها الگو بگیرند.

ماموستا شیرزادی بیان کرد: قبل از ظهور پیامبر (ص) جهان پر از خرافات، سردرگمی و جهالت بود و اگر پیامبر (ص) ظهور نمی‌کرد و قرآن نازل نمی‌شد آن هنگام همچون دوران جاهلیت انسان ضعیفی بودیم و زنان خرید و فروش می‌شدند، ثروتمندان حق فقیران را غصب و می‌خوردند اما این برکتی است که با آمدن پیامبر (ص) به ما انسان‌ها عطا شد و ما را به وحدت دعوت کرد.

کد خبر 1727261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha