بزرگترین جهاد امروز مقابله عملی با تفرقه‌افکنی است

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با بیان اینکه تفرقه انداختن بین امت و ولایت و همچنین بین جامعه و کشورهای اسلامی راهبرد اصلی دشمنان است، گفت: بزرگترین راه و جهاد امروز مقابله عملی و گفتاری با شعار «تفرقه بینداز و حکومت کن» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی امروز (14 مهر) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بیرجند اظهار کرد: هر انسان منصف و آگاهی از رنج بشریت رنج می‌برد و همه خواهان این هستیم که این رنج پایان یابد و برنامه خداوند و انبیا و اولیای الهی این است که انسان بهترین زندگی، عزت و عظمت و نعمت را داشته باشد و آنقدر با خالق آن آشنایی و ارتباط برقرار کند که بالاترین حالت یعنی شکرگذاری را داشته باشید.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: بالاترین و بزرگترین برنامه خداوند این است که باید ولی خدا را شناخت و نسخه‌ای که توسط آنان برای هدایت بشر پیچیده شده است را پیاده کرد چون راهی جز این وجود ندارد.

بشر نیازمند  استقرار حاکمیت اسلامی

وی با بیان اینکه بشر به یک تشکیلات قوی و مقتدر و سراسر از نور و نعمت یعنی حاکمیت الهی و حکومت اسلامی نیاز دارید، افزود: آنقدر ظلم ظالمان در طول تاریخ زیاد بوده که ما را با نسخه‌ای از  تاریخ انبیا و اولیاء آشنا کردند که در آن حامنیت اسلامی حرف اول را نمی‌زند و ما با این نسخه رنجور، رنجوانه و محرومانه اُنس نسبی گرفته‌ایم؛ در حالی که این تاریخ نباید می‌بود چون این تاریخ تحمیلی است.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه جریان حاکمیت اولیای الهی برترین عید است، افزود: در روایت آمده است: «کُلَّ یَومٍ لَا یُعصَیَ اللهُ تَعالَی فِیهِ فَهُوَ یَومُ عِیدٍ؛ هر روزی که در آن معصیت خدا نشود و گناهی انجام نگیرد آن روز عید است» لذا بالاترین معصیت پاره کردن و بی‌اعتنایی به نسخه انحصاری خداوند یعنی تشکیل حاکمیت الهی است.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: تا ولی خدا را نشناسیم و در زندگی و جهان معرفی و اشتیاق ایجاد نکنیم وضعیت همین رنج بشریت خواهد بود.

اهل بیت (ع) در هر زمانی کشتی نجات هستند

وی با بیان اینکه اهل بیت (ع) در هر زمانی کشتی نجات در تلاطم‌های ایام به‌خصوص در آخرالزمان هستند، تصریح کرد: ریزش‌های تاریخ اسلام همه ناشی از این بود که اتصال‌شان با ولی خدا ناقص بوده است و به توطئه‌های دشمن برای جدایی آنان از ولی خدا  بی‌توجهی کرده و به راحتی گول خوردند و سقوط کردند.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی عنوان کرد: نماز قبولی همه عبادات است اما وقتی که فطرت با ولایت و نور محمد و آل محمد (ص) آمیخته شده باشد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امام حسن عسکری(ع)  فرمود: «ای احمد به استحاق خدای متعال از زمان آدم(ع) زمین را خالی از حجت نگذاشته است و تا روز قیامت نیز خالی از حجت نخواهد گذاشت. به واسطه اوست که بلا را از اهل زمین دفع می کند و به خاطر اوست که باران می‌فرستد و برکت‌های زمین را بیرون می آورد. گفتم: ای فرزند رسول خدا، امام و جانشین پس از شما کیست؟ حضرت شتابان برخاست و داخل خانه شد و سپس برگشت در حالی که بر شانه اش کودکی سه ساله بود که صورتش مانند ماه شب چهارده می درخشید. فرمود: ای احمد بن اسحاق! اگر نزد خدای متعال و حجت های او گرامی نبودی این فرزند را به تو نمی نمودم. او هم نام و هم کنیه رسول خدا(ص) است. کسی است که زمین را پر از عدل و داد می کند؛ همچنان که پر از ظلم و جور شده باشد. ای احمد بن اسحاق! مثل او در این امت، مثل خضر و ذوالقرنین است. او غیبتی طولانی خواهد داشت که هیچ کس در آن نجات نمی یابد، مگر کسی که خدای متعال او را در اعتقاد به امامت ثابت بدارد و در دعا به تعجیل فرج موفق سازد.»

وی بیان کرد: باید به یوم قدوم مبارک حضرت مهدی(عج) این حاکمیت به هم ریخته شده توسط جریانات نفوذ و ضد اسلام برگردد و مجدد حاکمیت الهی بر جهان حاکم شود.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی در ادامه گفت: امروز وجود مبارک امام زمان(عج) صاحب حقیقی این عالم منتظر ماست و ملت بزرگ انقلابی ما پیرو رهبرانی بوده است که از بند بند وجودشان اعتقاد به این انتظار حقیقی که حرکت و زمینه‌سازی است به گوش می‌رسیده و دیده می‌شد و امروز همچنین است و این مسیر بسیار نورانی نیاز به حرکت ویژه دارد که اولین آن توجه به این مسئله در جان یکایک خودمان است و هر کسی باید تکلیف خودش را روشن کند چون حرکت سست جواب نمی‌دهد.

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: باید دوباره یک غدیر علوی به پرچمداری مهدی آل محمد (ص) در این عالم رقم بخورد و آن عَلَم برافراشته‌ای است که جزو اوجب واجبات چرخیدن حول اوست.

ضرورت اتصال امت با ولایت

وی در بخش دیگری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بر اتصال امت با ولایت و این جایگاه الهی تأکید کرد و افزود: شعار جریان استعماری عصر امروز این است که تفرقه بینداز و حکومت کن، اما این فقط مربوط به زنان کنونی ندارد بلکه تفرقه‌ بینداز یعنی با ترویج گناه، فساد و تزویر و نفاق بین ارکان حاکمیت و مردم و ولایت فاصله بینداز که در گذشته هم بوده است.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با بیان اینکه تفرقه انداختن بین امت و ولایت و همچنین بین جامعه و کشورهای اسلامی راهبرد اصلی دشمنان است، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با تفرقه نگذارد کشورهای اسلامی وحدت پیدا کنند و جبهه آخرالزمانی در اسلام تشکیل شود.

بزرگترین جهاد امروز مقابله عملی با تفرقه‌افکنی است

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: بزرگترین راه و جهاد امروز مقابله عملی و گفتاری با شعار «تفرقه بینداز و حکومت کن» است و امروز یاوران امام زمان(عج) و شهدا و ولی فقیه و منتظران و ارادتمندان به جبهه مقاومت باید هر کدامشان یک رسانه قوی و آگاه باشند که نه تنها تحت تاثیر اخبار آلوده دشمن قرار نگیرند بلکه پادزهر و نقطه مقابل آن را آماده و با حالت تهاجمی با دشمن مقابله کنند.

به گفته وی، امروز تبلیغات رسانه‌ای به استعمار، استکبار و صهیونیستی که نفس‌هایشان به شماره افتاده، تنفس مصنوعی می‌دهد که حقیقتاً یک «یا حسین (ع)» تبلیغاتی و رسانه‌ای و معرفتی لازم است که این غده سرطانی ریشه‌کن شود تا بشر برای همیشه نجات یابد وبه نوک قله و اکمال دین برسیم.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیاینه گام دوم انقلاب بر امیدبخشی در جامعه تأکید فرمودند و ما امروز نباید در مقابل دشمن منفعل بمانیم بلکه باید حالت تهاجمی داشته باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه با گرامیداشت روز جهانی کودک، عنوان کرد: باید این برداشت اشتباه برداشته شود که تربیت کار آموزش و پرورش است چون جایگاه اصلی تربیت فرزند در خانواده است که متاسفانه تلاش‌های آخرالزمانی جریان‌های صهیونیستی زنان و دختران را به کارهای کاذب می‌کشاند و نهایتا فرزندان را باید به جاهایی برای نگهداری و تربیت بسپارند در حالی که هیچ کانونی آغوش مادر نمی‌شود.

وی تأکید کرد: این جریان ولایت و حاکمیت الهی و شناخت ولی خدا را پیامبر (ص) فرمود از همان کودکی به فرزندان خود بیاموزید.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی در پایان با گرامیداشت هفته ناجا، این ایام را به نیروهای خدوم، مخلص و مظلوم نیروی انتظامی تبریک گفت و یاد شهدای را گرامی داشت.

کد خبر 1727266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha