مردم مظلوم فلسطین را با خواندن دعای مرزداران در مساجد و اماکن مذهبی حمایت کنیم

حجت‌الاسلام کفیل بر لزوم قرائت دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه برای پیروزی مردم فلسطین در مساجد سراسر کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دعا اثرگذار است و حمایت از مسلمانان نیز یک وظیفه انسانی برای ما محسوب می‌شود لذا نیاز است با خواندن دعای ۲۷ صحیفه سجادیه به حمایت از مردم فلسطین بپردازیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، این روزها که مردم مظلوم فلسطین به ویژه در نوار غزه با جنایات بی‌امان رژیم صهیونیستی مواجه هستند بسیاری از ما دلمان می‌خواهد بتوانیم کاری کنیم، حمایت و دفاعی داشته باشیم و از این بار ظلم و ستم بکاهیم؛ در کنار راه های دنیایی این کمک، دعا نیز شاهراهی است که می‌تواند یاور و همراه مظلومان فلسطینی باشد؛ دعاهایی همچون دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه که از لسان حضرت زین‌العابدین(ع) در حق مرزداران ایراد شده و امروز هم می‌تواند به مدد جبهه مقاومت در فلسطین بیاید. از این رو، در خصوص اهمیت این دعا با حجت الاسلام «محمدصادق کفیل»، مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه  گفتگویی انجام دادیم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

در خصوص محتوا و اهمیت دعای ۲۷ صحیفه سجادیه و لزوم  قرائت این دعا برای حمایت و پیروزی مردم فلسطین توضیح دهید؟

ما نسبت به همه اتفاقاتی که در اطرافمان رخ می دهد، مسئولیم و انسان ها نباید نسبت به وقوع این مسایل در جهان، روح بی تفاوتی داشته باشند. گاهی اگر هم خوشحال یا ناراحت می شویم به تعبیری خوشحال از پیروزی و ناراحت از اتفاقاتی که استکباری مانند اسراییل انجام می دهد باید اقدامی انجام دهیم.

امام سجاد (ع) در دعای ۲۷ صحیفه سجادیه که به دعای مرزداران مشهور است، با عبارات متعدد از خدای متعال قوت مرزداران اسلام را مسئله داشته و بیان می کنند: تعدادشان را بیافزا و سلاحشان را تیز و برّا کن و اطراف و جوانبشان را محکم و نفوذناپذیر ساز و جمعشان را به هم پیوند ده و کارشان را رو به راه کن و آذوقه آنان را پی‌درپی برسان و سختی‌هایشان را به تنهایی کارساز باش و به یاری خود نیرومندشان ساز و به شکیبایی مددشان ده و آنان را در چاره‌جویی، دقّت نظر عنایت کن. به تعبیری پیوسته جملاتی علیه آنها دارند.

خدایا! به سبب آن امور، دشمنانشان را در هم شکن و دست قدرت آن نابکاران را از ایشان جدا ساز و بین دشمن و جنگ افزارشان فاصله انداز و بندهای دلشان را از جا بر کن و میان آنان و آذوقه‌هایشان دوری انداز و در فنون جنگی‌شان سرگردانشان ساز و از مقصدشان گمراهشان کن و کمک را از آنان بِبُر و از تعدادشان بکاه و دلشان را از بیم و ترس پر کن و قدرتشان را از فعّالیّت برضد مرزداران باز دار و زبانشان را از سخن علیه آنان ببند و با شکست خوردنشان، گروه پشت سرشان را پراکنده ساز و شکست آنان را مایۀ عبرت دیگران کن و با خواری و زبونی آنان، آرزوهای کسانی را که پس از آن‌هایند قطع کن.

امام سجاد(ع) چه دعاهای دیگری را در حق مرزداران می کنند که برای امروز سربازان جبهه مقاومت هم راهگشا است؟

ایشان همچنین در حق رزمندگان دعا کرده و بیان می کنند: خدایا! هر رزمنده‌ای از اهل آیینت یا مجاهدی از پیروان سنّتت که با آنان جنگ کند تا دینت برتر و حزب و گروهت نیرومندتر و نصیب دوستانت کامل‌تر باشد، پس برایش سهولت و آسانی انداز و کار را برایش آماده ساز و پیروزی‌اش را عهده‌دار باش و برای او یاران و هم‌نشینان برگزین و پشتش را قوی کن و درآمدش را کامل فرما و او را به نشاط و خرّمی بهره‌مند ساز و آتش شوق به دنیا و مال و منال را از او فرو نشان و از اندوه تنهایی پناه ده و یاد زن و فرزند را از خاطرش بزدای. خدایا! به این امور تدبیر مسلمانان را نیرو بخش و شهرهایشان را استوار ساز و اموالشان را فزونی ده و خاطرشان را از جنگ با دشمن برای بندگی‌ات و از کارزار با آنان برای خلوت کردن جهت راز و نیاز با خودت آسوده کن؛ تا در سراسر زمین جز تو پرستش نشود و صورتی از آنان جز برای تو به خاک نساید.

این روزها شاهد راه اندازی پویش قرائت دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه برای پیروزی مردم مظلوم فلسطین در سراسر کشور هستیم، این دعا چه اثری بر جبهه مقاومت می تواند داشته باشد؟

لذا دعا از یک سو نفرین در حق دشمنان است و از سوی دیگر دعا در حق مردم، مجاهدان و کسانی که در احیای دین گام بر می دارند، بنابر این، با توجه به شرایط مردم فلسطین و جنگی که اخیراً میان آنها و اسرائیل رخ داده است، تقاضا می شود مردم دعای ۲۷ صحیفه سجادیه را حتی المقدور در مساجد سراسر کشور، اجتماعات، امامزاده ها و حرم ها برای حمایت از  مردم مظلوم فلسطین بخوانند. با توجه به اینکه دعا اثرگذار است و حمایت از مسلمانان نیز یک وظیفه انسانی برای ما محسوب می شود لذا نیاز است با خواندن دعای ۲۷ صحیفه سجادیه به حمایت از مردم فلسطین بپردازیم و خواندن آن را به دیگران هم آموزش و توصیه کنیم.

کد خبر 1728678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha