اتحادیه کشورهای اسلامی تشکیل شود/ وحدت باید به عنوان فرهنگ دینی باشد

آیت الله نورمفیدی گفت: امت اسلامی، همدلی، همراهی و با هم بودن را به عنوان یک تکلیف دینی لازم و واجب بدانند و باید به سمتی حرکت کنند که اتحادیه های کشورهای اسلامی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی عصر روز گذشته (سه شنبه ۹ آبان) در دیدار جمعی از فعالین اجتماعی ترکمن، گفت: امت اسلامی، همدلی، همراهی و با هم بودن را به عنوان یک تکلیف دینی لازم و واجب بدانند و باید به سمتی حرکت کنند که اتحادیه های کشورهای اسلامی تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید براینکه، نگاه وحدت، یکپارچگی و اخوت اسلامی ریشه قرآنی و دینی دارد، افزود: نگاه وحدت و یکپارچگی بر هیچ کس پوشیده نیست و این اعتقاد مبنی سیاسی ندارد بلکه خداوند دستور داده و خواسته است که همدلی و برادری وحدت اسلامی در میان مسلمانان حاکم باشد.

وی با تاکید براینکه، دستور خداوند، پیامبر(ص) و بزرگان اسلام بر وحدت و همدلی، وظیفه و تکلیف است، گفت: نماز، روزه، حج و ... از واجبات است، اما وحدتی را هم که خداوند دستور داده است از واجب تر و مهمتر است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه، اعتقاد، روش و سبک فرهنگ وحدت استان گلستان در کشور فراگیر و پخش شده است، افزود: وحدت باید به عنوان فرهنگ دینی باشد و امروز همگان می دانند که استان گلستان از جهت وحدت و همدلی مشکلی ندارد.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، گفت: امروز چه بلایی بر سر امت اسلامی افتاده است که از این جنایات غافل هستند. امروز دنیا چه بلاهایی بر سر کودکان و برادران فلسطینی و مسجد الاقصی که محل عبادت و جایگاه معراج پیامبر خدا است، آورده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: امروز نخبگان و استعدادهای زیادی در زمینه های مختلف همچون پزشکی در ترکمن صحرا هستند.

وی افزود: هر وقت صحبت و یا مشورتی در استفاده از برادران و خواهران ترکمن در مسئولیت ها بود، من تشویق کردم.

کد خبر 1731371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha