مساجد مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: مساجد که در دوران دفاع مقدس نقش اعزام نیرو و پشتیبانی داشتند در عصرحاضر مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مسعود احمدی نیا، در سفر به تیران و کرون علاوه بر افتتاح گلزار شهدا در نشست با مسئولان و اعضای ستاد کنگره سرداران و بیش از ۴۵۰ شهید این شهرستان اظهارداشت: مولفه هایی مثل مساجد، خیرین، جوانان و زنان با دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت پیوند و ارتباط موثری دارند که این ها باید در کنار همدیگر همچنان مسیر را ادامه دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه فرهنگ عاشورا در زندگی ما اثر سازنده ای داشته، افزود: رزمندگان پرورش یافتگان همین مکتب و عاشقان سالار شهدا هستند و ارزش ها و عبرت های عاشورا در مساجد به آنان آموزش داده شده است.

وی ادامه داد: امروز نیز نقش مساجد و عبرت های عاشورایی بسیار مهم بوده و باید رزمندگان جنگ نرم و خانواده ها این ارزش و فرصت ها را در بین خود تقویت کرده و ارتباطشان با مسجد را تقویت کنند.

احمدی نیا با بیان اینکه امروز مساجد در عرصه جنگ نرم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهمی دارند، تصریح کرد: مساجد که در دوران دفاع مقدس نقش اعزام نیرو و پشتیبانی داشتند در عصرحاضر مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند.

وی با اشاره به نقش آفرینی جوانان و نوجوانان در گذشته، اذعان کرد: این نسل نیز در حال حاضر می تواند ادامه دهنده راه شهدا و مایه عزت ملی باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان به مسئولان برنامه ریزی کنگره شهدا سفارش کرد تا جوان محوری، توجه به سلایق همه اقشار به ویژه نسل جدید و تولید محتوای دیجیتال را در اولویت برنامه ها و اقدامات خود قرار دهند.

مساجد مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند

مشارکت و همبستگی عمومی برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت

فرماندار تیران و کرون همچنین با اشاره به مشارکت عمومی ملت ایران در دوران دفاع مقدس و صحنه های مختلف انقلاب، گفت: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت مستلزم همین همکاری ها و مشارکت های عمومی بوده که باید همه اقشار به صحنه بیایند.

علی محمدی کیا همکاری تشکل های مردمی، هیات های مذهبی، کانون های مساجد، سمن ها و خیرین در برنامه شهدا را مهم خواند و یادآورشد: مردم و تشکل های مدنی در برگزاری یادواره های شهدا و کنگره سرداران و بیش از ۴۵۰ شهید این منطقه همکاری می کنند.

وی ادامه داد: کنگره و یادواره های شهدا در مساجد و مراکز دینی برگزار می شود و روح دین، معرفت، عاشورا و شهادت در همین مراکز نهادینه شده است.

مساجد مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند

وجود گلزار شهدا در بیش از ۴۰ روستای تیران و کرون

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران تیران و کرون نیز به احداث و ساماندهی گلزارهای شهدا اشاره کرد و گفت: در تمامی ۴۰ روستای این شهرستان گلزار شهدا وجود دارد که وضعیت آن ها ساماندهی شده است.

ناهید احسانی با بیان اینکه روستای محمدیه برای نخستین بار گلزار شهدا دارد، اظهارداشت: پس از شهادت جانباز ۷۰ درصد این روستا، گلزار شهدا ایجاد و به بهره برداری رسید.

مساجد مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند

وی ساماندهی گلزارهای شهدای شهری به همت شهرداری ها و خیرین را از اقدامات صورت گرفته در این عرصه بیان کرد و افزود: گلزار شهدای گمنام و منطقه ۱ رضوانشهر ساماندهی شد.

احسانی با بیان اینکه گلزارهای شهدا به عنوان مراکز معنوی اهمیت دارند، خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی ایثار و شهادت در مساجد و مدارس اجرا می شود که اجرای آن با مشارکت مردم و همراهی سایر دستگاه های اداری است.

کد خبر 1731556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha