کانون‌های مساجد ظرفیت بالایی برای کادرسازی در عرصه تئاتر دارند

ثابتی با اشاره به اینکه فضای امن مسجد زمینه‌ساز رونق حضور نوجوانان در فعالیت‌های فرهنگی هنری است، گفت: کانون‌های مسجد ظرفیت مطلوبی در این باره به ویژه از طریق تئاتر هستند. از طرفی خانواده‌ها به فضای مسجد برای حضور فرزندان اعتماد دارند.

«ندا ثابتی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم تقویت تئاتر مساجد تاکید و اظهار کرد: برگزاری دوره های تئاتر و نمایش در فضای امن مسجد، موجب می شود بسیاری از خانواده ها با اطمینان خاطر فرزندانشان را در این کلاس ها ثبت نام کنند و این یکی از محاسن تئاتر مسجدی محسوب می شود.

این نویسنده و کارگردان تئاتر بر لزوم تهیه بانک جامعی از نمایشنامه های مسجدی تأکید کرد و افزود: مساجد باید، بسته محتوایی متشکل از معرفی تئاتر مساجد داشته باشند، از طرفی افرادی که دوره های تئاتر را در مساجد برگزار می کنند، باید از لحاظ آکادمیک و نظری سطح اطلاعاتشان را ارتقاء دهند، تا مخاطبان این هنر را با علم روز فرا گیرند.

این استاد دانشگاه سوره ترکیب تئاتر مساجد و مدارس را ضروری دانست و بیان کرد: آموزش‌هایی را که در مدارس در عرصه تئاتر ارائه می شود، می توان در مساجد اجرا کرد و از این طریق پیوند دانش آموزان با مدارس برقرار می شود.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در پایان خاطرنشان کرد: کانون های مساجد بهترین ظرفیت برای آموزش و تربیت انسان های خلاق در حوزه فرهنگ و هنر هستند که می تواند به کادرسازی در این عرصه با محور مسجد کمک کند.

کد خبر 1731784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha