جریان غزه اوج رذالت و توحش مدرن صهیونیست را نشان داد/ محور مقاومت قدرت امنیتی صهیونیست‌ها را متزلزل کرد

امام‌جمعه قم گفت: در قلمرو درس‌های جهاد بزرگ در غزه چند درس بسیار آموزنده است که نخست اینکه اوج رذالت و توحش مدرن صهیونیست‌ها در این حوادث را شاهد بودیم، کمتر صحنه‌ای در تاریخ‌داریم که این‌گونه ظالمان در اوج توحش به جهان کودکان و مردم بی‌گناه افتاده باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله « علیرضا اعرافی» امروز ( جمعه نوزدهم آبان ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با تأکید بر موضوع رعایت تقوای الهی گفت: تقوا موجب کسب روزی حلال و زندگی‌ای بارنگ و بوی خدایی داشته باشیم.

امام‌جمعه قم با اشاره به موضوع عبادت و پرستش خداوند گفت: اهمیت عبادت و پرستش در منطق ادیان الهی و توحیدی فوق‌العاده و در جایگاه و درجه نخست است، از تفاوت‌های اساسی در اندیشه‌های الهی با مکاتیب مادی، جایگاه بندگی خداوند است.

وی افزود: در منطق مادی، جایی برای ارتباط با عالم غیب و پرستش وجود ندارد اما در منطق اسلام و قرآن و ادیان الهی، عبادت و پرستش قطب زندگی را نشان می‌دهد و از چنین جایگاهی برخوردار است.

خلقت انسان برای عبادت و پرستش خداوند است

اعرافی گفت: تمام خلقت انسان برای عبادت است و علامه طباطبایی در خصوص این امر با بهره‌گیری از آیات قرآنی می‌فرمایند که این از آیات ویژه و ممتاز قرآن کریم است که باید همواره به عبادت و پرستش خداوند بپردازیم.

امام‌جمعه قم گفت: معارف اسلام یک مجموعه به‌هم‌پیوسته و نظام‌منداست، همه احکام اسلام در یک سامانه واحد در یک منظومه منسجم قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به موضوع انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: این دو انتخابات نقش مهمی در پیشرفت ایران و پیشرفت گفتمان انقلاب اسلامی دارد، مجلس نقش مهمی در قانون‌گذاری و نظارت دارد و نقش اساسی در برنامه‌ریزی دارد.

همگان باید برای انتخابات پرشور برنامه‌ریزی کنیم

اعرافی گفت: نقش مجلس این است که کسانی که در خود این را می‌بینند که برای کشور برنامه‌ریزی کنند، بروند و بر مردم هم این است که انتخاب هر چه‌بهتر انجام دهند.

وی گفت: شرایط ما حساس است و حضور بالای مردم در انتخابات موجب می‌شود تا پاسخی گویا به دشمنان داده باشیم.

امام‌جمعه قم گفت: باید از هم‌اکنون با تبیین و برنامه‌ریزی درست و اقدامات سنجیده و مناسب، زمینه‌ساز مشارکت مردمی شده و نمایندگان شایسته را راهی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری کنیم.

اعرافی افزود: حتی یک رأی و یک درصد افزایش در آرا می‌تواند در امیدبخشی و پیشرفت کشور و درخشش گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه و ایران و جهان مؤثر باشد.

جریان غزه اوج رذالت و توحش مدرن صهیونیست را نشان داد

وی در ادامه به موضوع غزه و فلسطین اشاره کرد و گفت: در قلمرو درس‌های این جهاد بزرگ چند درس بسیار آموزنده است، نخست اینکه اوج رذالت و توحش مدرن صهیونیست‌ها در این حوادث را شاهد بودیم، کمتر صحنه‌ای در تاریخ‌داریم که این‌گونه ظالمان در اوج توحش به جهان کودکان و مردم بی‌گناه افتاده باشند.

اعرافی گفت: این اوج مظلومیت مردم غزه را می‌رساند و این‌یک تابلوی بسیار ماندگار در تاریخ بشر است و از سوی دیگر هماهنگی صد در صد آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را صهیونیست‌ها را مشاهده می‌کنیم، اینکه در اوایل کار رئیس‌جمهور آمریکا به اسرائیل بیاید و اعلام پشتیبانی صد در صد کند، نکته مهمی بود و عالم اسلام باید بیدار شده و ببینند که چه گرگ‌هایی به جان مسلمانان افتاده‌اند.

گرد مرگ بر سازمان‌های بین‌المللی ریخته‌اند

امام‌جمعه قم افزود: از سوی دیگر خاموشی و گرد مرگ بر سازمان‌های بین‌الملل حاکم شده است، جز یک قطعنامه کم‌ارزش کاری نکردید و ادعای حقوق بشر می‌کنید؟ ما می‌دانستیم که شما این ویژگی‌ها را ندارید اما این باطن خاموش و بی‌تفاوت شما در برابر جنایت علیه بشریت و قتل‌عام یک ملت آشکارتر شد.

وی با اشاره به سکوت برخی از قدرت‌های منطقه گفت: شما خجالت نمی‌کشید، عرب و مسلمان هستید و جلوی چشم شما این‌گونه فاجعه آفریده‌شده ولی هیچ اقدامی نکردید، شما در پیشگاه رسول خدا سرافکنده هستید. روزی ملت‌های عالم اسلام به‌حساب شما خائن‌ها و بی‌تفاوت‌های در برابر این جنایات خواهند رسید.

محور مقاومت قدرت امنیتی صهیونیست‌ها را متزلزل کرد

اعرافی با اشاره به دیگر درس‌ها در این جنگ‌ها گفت: معلوم شد که صهیونیست‌ها یک خطر بزرگ راهبردی است و اگر این حیوان‌های وحشی قدرت پیدا کنند، هم مصر، اردن و سوریه و لبنان و همه کشورهای اسلامی مورد تعرض قرار می‌گیرند و آن‌ها اهداف پلیدی را دنبال می‌کنند.

وی گفت: مقاومت درون‌زای فلسطین می‌تواند این حماسه‌های بزرگ را بیافریند، امروز اسرائیل در موضع دفاع است و اصل آن قدرت درون‌زای محور مقاومت است و دستاوردهای بسیاری داشت که نخست مرحله نو در برابر صهیونیست‌ها بود و آن‌ها را به موضع دفاع فروبرد.

امام‌جمعه قم گفت: شکل‌گیری جبهه جدید در محور مقاومت دستاورد بزرگی بود که ارزش بسیاری داشت و از سوی دیگر ضربه کارآمد بر رژیم صهیونیست وارد شد که نظام امنیتی اسرائیل چنان آسیب‌پذیر شد که در مغز آن‌ها هم نمی‌گنجید و قدرت نظامی محدود در غزه توانست قدرت بزرگ با تمام حامیان اروپایی و آمریکایی‌ها شکست دهد.

وی گفت: از سوی دیگر مسائل اقتصادی در اسرائیل فروریخت و مهاجرت معکوس ایجاد شد و یک وجدان آزاد بشری به میدان آمد و حتی در کشورها غربی و صحنه‌هایی را در قلب اروپا و آمریکا دیدیم که نشان از وجدان‌های بیدار بود.

انفجار مردمی قدرت‌های ظالم را به آتش خواهد کشید

اعرافی بابیان اینکه دیگرکسی نباید حرف از عادی‌سازی روابط با اسرائیل بزند گفت: همه آزادی خواهان دیدیم که اگر درصحنه نباشیم گرگ‌های عالم به جنایات غیرقابل‌تصور می‌پردازند و همه باید در برابر جنایات استکباری بیدارباشیم و شعار مرگ بر اسرائیل از زبان ما نیفتد.

امام‌جمعه قم تأکید کرد: آقای بایدن و نتانیاهو و همه سران مستکبر عالم بدانید که این فریاد رسای ملت ایران و این ندای رسای امت اسلام همیشه زنده است و این موج بشری و بیداری تمام خواب‌های پریشان شمارا بدون تعبیر می‌گذارد و این انفجار عظیم مردمی شمارا به آتش خواهد کشید.

کد خبر 1732769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha