آشنایی نسل فضای مجازی با فرهنگ ایثار و شهادت

نوفرستی با اشاره به نسل فضای مجازی بر آشنایی این نسل با فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل نوفرستی- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی امروز (۲۱ آبان) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان درمیان بر آشنایی نسل فضای مجازی با فرهنگ ایثار و شهادت و احیای این مهم تأکید کرد.

وی با بیان اینکه امنیت فعلی حاکم بر جامعه را مدیون خون شهدا هستیم، گفت: بنیاد شهید از اصلی ترین و ابتدایی ترین نهادهایی بود که به فرمان امام راحل با هدف مطالبه گری، تأسیس شد.

نوفرستی یکی از منحصرترین راه‌ها برای ادامه تکلیف را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: همه مردم و مسئولان در برابر شهدا مسئول هستند و باید شهدا را به مردم، نسل جوان و... معرفی کرد.

وی به نسل کشی اسرائیل در فلسطین اشاره کرد و یادآور شد: مقاومت مردم غزه در برابر دشمن تا دندان مسلح باعث شکسته شدن قدرت پوشالی دشمنان است.

این مقام مسئول از تبدیل تابلوهای شهدا از بنر به سمت تابلوهای فلزی خبر داد و از خیران منطقه خواستار ورود در این زمینه، بازسازی گلزار شهدا و...  شد.

فرماندار درمیان هم با بیان اینکه رزمندگان از جان خود برای نظام گذشتند، گفت: باید در در جهاد مالی شرکت کرده و برای بازسازی گلزار شهدا و... ورود کرد.

مهدی فرجامی فرد خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش آموزان شد و با بیان اینکه مباحث فرهنگی در بازه زمانی کوتاه جواب نمی دهد، ابراز امیدواری کرد: تا پایان دولت سیزدهم بتوان دانش آموزان، جوانان و نوجوانان آگاه با مباحث فرهنگ ایثار و شهادت تحویل جامعه داد.

به گفته وی باید با هدف مردمی سازی فرهنگ ایثار و شهادت مردم، سمن ها و... مورد حمایت قرار گیرند.

فرجامی فرد به جهادگران به عنوان سنگرسازان بی سنگر اشاره کرد و خواستار توجه جدی به این اقشار شد.

کد خبر 1733155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha