توجیه جنایات اسرائیل به اسم حقوق بشر، سوغات شوم علوم انسانی غربی است!

حجت‌الاسلام شریفی با بیان اینکه علوم انسانی فعلی جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها را در قالب دفاع از حقوق بشر توجیه می‌کند، گفت: مدت‌ها است که از مرگ علوم انسانی سخن به میان می‌آید چرا که علوم انسانی موجود مرده‌ای شده که توجیه‌گر جنایتگری صهیونیست‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام احمد حسین شریفی در افتتاحیه هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی و ششمین جایزه جهانی علوم انسانی که امروز (دوشنبه، ۲۲ آبان) در سالن دکتر رضا داوری اردکانی فرهنگستان علوم ایران در حال برگزاری است، گفت: شهدای مظلوم فلسطین پوچی شعارهای غربی را به سخره گرفته اند و با وجود آنکه همه دنیای غرب علیه مردم مظلوم غزه جمع شده اند اما پیروزی با حق است و نمی توانند آنها را شکست دهند.

دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مظلوم غزه افزود: دغدغه مندان علوم انسانی از علوم انسانی اسلامی سخن می گویند و این ادبیات دهه ها است که رایج شده است. از طرفی مدت ها است که از مرگ علوم انسانی سخن به میان می آید چرا که علوم انسانی موجود مرده ای شده که توجیه گر جنایتگر صهیونیست ها است.

وی با بیان اینکه علوم انسانی فعلی جنایات بی سابقه صهیونیست ها را در قالب دفاع از حقوق بشر توجیه می کند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که مرگ طبیعی یک نفر از سوی برخی بهانه ای می شود تا یک جامعه را دچار التهاب کنند در حالی که در مقابل جنایات صهیونیست ها سکوت کرده اند.

رییس دانشگاه قم با بیان اینکه شرایط مردم غزه وضعیت نابسامان علوم انسانی غرب را به تصویر کشیده است، گفت: امروز در دانشگاه های دنیا نام هفت هزار شهید فلسطینی را می نویسند در حالی که پیش از این چنین آزادی‌ای در غرب وجود نداشت و کسی جرات زیر سوال بردن جنایات صهیونیست ها و هولوکاست را نداشت.

دبیر علمی هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی با بیان اینکه علوم انسانی در کشور ایران راهگشا نیست، خاطرنشان کرد: تلاش شده است تا کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی راه دیگری را نشان دهد و پیام انقلاب اسلامی را با ادبیات علمی و آکادمیک به بشر عرضه کند.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به پاسخ امام به خبرنگاری در سال ۵۷ در نوفل لوشاتو گفت: ایشان در پاسخ به این سوال خبرنگار که اگر شاه برود، بعد چه کار می کنید؛ آیا خودتان شاه می شوید فرمودند: مسئله ما شاه نیست و این آغاز راه و حرکت است ما می خواهیم حرکت بشر را اصلاح کنیم و ریل‌گزاری را تغییر دهیم تا ساختمان عظیم سازمان ملل بر توحید استوار شود.

دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب تحول گرا در علوم به ویژه علوم انسانی بود، تصریح کرد: فلسفه ما این است که این علوم را به علوم اسلامی دغدغه مند تبدیل کنیم تا مسائل حقیقی بشر و انسان ایرانی و مسلمان نشان داده شود.

وی تأکید کرد: علوم انسانی‌ای که مفسر اومانیسم و انسان محوری باشد، علوم انسانی نیست و هر تفسیری با این محوریت غیرواقعی است. علوم انسانی‌ای که بر اساس تفسیر داوینیستی باشد، یک حیوان ارتقا یافته است و مبنای اخلاق و حقوق انسانی نیست در حالی که انسان مخلوق خدا و جاودانه است.

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه نقاط انحرافی علوم انسانی باید اصلاح شود و تا تفاسیر اصلاح نشود راهگشای بشر نخواهد بود، تاکید کرد: آرمان علوم انسانی کنونی رهایی و سوداگرایی است در حالی که علوم انسانی باید انسان را به ملکوت برساند.

دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی با بیان اینکه خلاهایی در رشته علوم انسانی و مطالعات انسان شناسی وجود دارد، تاکید کرد: در دانشگاه ها واحد درسی وجود ندارد که تفسیری از انسان و برداشتی از انسان شناسی قرآنی و اسلامی داشته باشد.

حجت الاسلام شریفی در ادامه در خصوص هفتمین کنگره علوم انسانی اسلامی گفت: این کنگره با همکاری ۶۰ مرکز دانشگاهی، پژوهشی و آموزشی برگزار شده و امیدواریم این کنگره برکات فراوانی داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد تخصصی در محیط علمی و آکادمیک گفت: حدود ۷۰۷ مقاله علمی پژوهشی در طی ۱۲ سال فعالیت کنگره تولید و منتشر شده است و سه هزار و ۳۰۰ اندیشمند و پژوهشگر دغدغه مند علوم انسانی اسلامی از داخل و خارج کشور در این کنگره حضور داشته اند.

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه کشورهای لبنان، سوریه، افغانستان و ترکیه نیز که به دنبال تحول علوم انسانی بودند در این کنگره شرکت داشتند، گفت: در کنگره حاضر ۱۵ کمیسیون تخصصی بیش از ۱۰۰ مقاله را بررسی کرده اند و ۱۰ مقاله منتخب شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون ها از ۲۳ آبان تا اول آذر برگزار می شوند، گفت: هفتمین کنگره علوم انسانی اسلامی از همه منتقدان علوم انسانی دعوت رسمی کرده است تا در این کمیسیون های تخصصی شرکت و نظرات خود را بیان کنند.

کد خبر 1733256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha