کنگره «هم سنگ طوفان» در جهت حمایت از مردم غزه برپا می‌شود

دبیر اجرایی کنگره «هم سنگ طوفان» با بیان اینکه کنگره «هم سنگ طوفان» در جهت حمایت از مردم غزه برپا می شود، گفت: در این کنگره می خواهیم مجموعه اشعار حماسی که با موضوع غزه سروده شده را گردآوری کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست کنگره شعر حماسه غزه مظلوم با عنوان «هم سنگ طوفان» پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۸ آبان با حضور علی داودی، نماینده حوزه هنری در کنگره شعر حماسه غزه مظلوم، قاسم صرافان، شاعر و دبیر علمی کنگره و هادی ملک پور، دبیر اجرایی این کنگره شعر  در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست «هادی ملک پور»، دبیر اجرایی کنگره «هم سنگ طوفان» درباره اهداف راه اندازی کنگره شعر حماسه غزه مظلوم گفت: مجموعه شعر حلقه فرات با توجه به دغدغه ای که در جهت حمایت از مردم مظلوم عزه دارد فراخوان این کنگره را اعلام کرد و می خواهد مجموعه اشعار حماسی که با موضوع غزه سروده  شده را گردآوری کند.

دبیر اجرایی کنگره «هم سنگ طوفان» با اشاره به نهادهای برگزار کننده این کنگره خاطر نشان کرد: کنگره شعر حماسه غزه مظلوم با مشارکت موسسات و مجامعی چون مؤسسه فرهنگی هنری عقیق، مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب، مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام و معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران  برپا می شود.

هادی ملک پوراظهار کرد: کنگره شعر «همسنگ طوفان» نگاهی به مقاومت مردم فلسطین و حماس است و موضوع ما رویکرد حماسی این اتفاق است، آنچه در این کنگره برای ما مورد توجه قرار گرفته بخش حماسه حوادث غزه است تا بخش احساسی.

دبیر اجرایی کنگره «هم سنگ طوفان» افزود: تاکنون حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده است و پیش بینی می شود تا پایان مهلت ارسال اثر در ۱۰ آذر ۵۰۰ اثر از شاعران کشور دریافت کنیم.

وی درباره برگزاری مراسم اختتامیه کنگره «هم سنگ طوفان» گفت: مراسم اختتامایه این کنگره اواخر دی ماه در حوزه هنری برگزار می شود و به اشعار برگزیده جهت پاسداشت هدایایی تقدیم خواهد شد.

کد خبر 1734385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha