تولید انیمیشن قرآنی با همکاری فارابی

نشست تخصصی معاونت قرآنی وزارت فرهنگ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران حوزه قرآن و عترت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در این نشست علیرضا معاف معاون‌ قرآن‌ و عترت وزارت فرهنگ به بیان‌ گزارش عملکرد معاونت قرآنی پرداخت و سایر مدیران نیز گزارش‌های مربوط به حوزه فعالیت خود ارائه دادند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: نگاه محوری دولت ساری و جاری ساختن تعالیم قرآنی در جامعه است و این ماموریت اصلی دولت دینی است.

وی با تشکر از اقدامات صورت‌گرفته در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ افزود: انتظارمان از معاونت قرآن و عترت همان اهداف راهبردی است که رهبرانقلاب تعیین کرده‌اند و مجموع عملکرد ما در حوزه قرآن باید خروجی با آمار کلان باشد.

اسماعیلی درباره اهمیت جامعه دانشگاهی و دانش آموزی در قرآنی شدن جامعه تاکید کرد: پایگاه اول برنامه ریزی برای رسیدن به هدف قرآنی شدن جامعه باید از مدارس و دانشگاه شروع شود و جامعه آماری دانشجویان و دانش‌آموزان در هدف قرآنی شدن جامعه اهمیت بسیار مهمی دارد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: فعالیت تمام موسسات، رویدادها باید برای رسیدن به هدف تعیین شده برنامه ریزی شود.

اسماعیلی درباره دولت دینی ادامه داد: در تمام تعاریفی که اندیشمندان بزرگ اسلام از فارابی تا امام راحل در تعریف سیاست ارائه دادند سیاست یعنی جامعه را به سعادت دنیوی و اخروی رساندن.

وی در پایان تصریح کرد: از هفته گذشته ۴۰ شرکت بزرگ برای حمایت مالی در حوزه قرآن اعلام آمادگی کردند.

علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: در نمایشگاه قرآن امسال رویکرد ما کیفی‌سازی انس اکثریت مردم با قرآن و مردمی سازی است.

وی افزود: با همکاری بنیاد فارابی به زودی یک انیمیشن قرآنی تولید می‌شود.

معاف گفت: مجمع خیرین قرآنی به زودی تاسیس می‌شود تا منابع‌ مردمی وارد این حوزه شود.

کد خبر 1734420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha