قیمت کاغذ داخلی یک‌سوم خارجی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگوی ویژه خبری در شبکه خبر درباره خودکفایی کاغذ گفت: کل نیاز کاغذ کشور در تمام عرصه‌ها حدود ۲۵۰ هزار تن است ولی حداکثر ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزارتن و حداقل ۸۰ هزارتن همه نیاز کاغذ کشور برای کتاب‌های درسی، مطبوعات و حوزه نشر است و ما امروز به این نیاز حداقلی در تولید رسیدیم و تا ۳ ماه آینده به نقطه حداکثری یعنی تولید ۱۳۰ هزارتن خواهیم رسید.

 گزارش خبرگزاری شبستان، محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب درباره ایجاد انحصار در بازار کاغذ افزود: ایجاد انحصار مضرات خودش را دارد و باید منطق اقتصاد و بازار رعایت شود تا رقابت را باید داشته باشیم.


اسماعیلی ادامه داد: تا روزی که نیاز باشد از وارد کنندگان حمایت خواهیم کرد و انحصار ایجاد نمی‌کنیم و رقابت را قبول داریم و هدفمان این است که ناشران و اهالی مطبوعات و رسانه کاغذ با کیفیت را با قیمت مناسب در اختیار داشته باشند تا در نهایت محصول فرهنگی با قیمت بالا به دست مخاطب اصلی نرسد.

وزیر فرهنگ درباره وضعیت بازار نشر تصریح کرد: در دوره بنده به ۲۵۵ هزار جلدکتاب مجوز داده شده که‌ حدود ۸۰ درصد از آن چاپ اول است و اقتصاد کتاب در حال‌حاضر از ۱۰ هزارمیلیارد  عبور کرده است و این نشان‌دهنده این است که با وجود تمام مشکلات این عرصه اقتصاد قدرتمندی دارد.

وی ادامه داد: همزمان با نمایشگاه کتاب امسال تهران سامانه فروش مجازی در جهت رشد عدالت فرهنگی راه‌اندازی شد و خریدهای مخاطبان‌کتاب به صورت رایگان از طریق پست در اختیارشان قرار گرفت. با این وجود حدود ۷ میلیون نفر به صورت حضوری از این نمایشگاه بازدید کردند که این‌نشان‌دهنده آن است‌ که مردم ما به شدت فرهنگی هستند.
کد خبر 1736745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha