بدون پیشگامی زنان در جنگ نرم موفق نخواهیم شد

مقدم با بیان اینکه در موضوع زن دچار یک غفلت تاریخی شده ایم در حالیکه بدون پیشگامی زنان در جنگ نرم موفق نخواهیم شد گفت: اصل کانون های تخصصی خواهران، گفتمان سازی یک تعریف جدید از زن و ترویج آن در جامعه است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، مهدی مقدم_ معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های مساجد کشور در نخستین نشست آموزشی کانون های تخصصی ویژه خواهران استان گیلان که در مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد با بیان اینکه وقتی انسانی برای خودش کاری انجام می دهد منتی بر کسی نمیگذارد و با حداقل ترین امکانات می تواند انجام دهد، گفت: کار در مسجد نیز دلی و بی منت است.  

وی با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی در مساجد با تفکر ادای دین و جبران عقب ماندگی انجام می شود افزود: همین تفکر مسجدی موجب شد که شیعه از اقلیت مطلق به اینجا برسید، از زمانی که حسنین خانه به خانه می رفتند تا اسلام را زنده نگه دارند و اکنون نظام فکری پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) در جهان حاکم شده است.  

مقدم با تاکید بر اینکه خداوند به همین ها برکت می دهد تصریح کرد: مسجد پایگاه اصلی نهضت عظیم اسلامی و انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه در موضوع زن دچار یک غفلت تاریخی شده ایم اظهار کرد: یا ما حواسمان نبوده یا به بلوغ فکریش نرسیده بودیم که نگاهمان را در تعریف زن، هویت، جایگاه و نقش زن تغییر دهیم و ارزش‌هایش را نهادینه کنیم ولی اکنون زمانش است که می توانیم آنرا جبران کنیم.  

مقدم در ادامه همانگونه که کار کردن را برای مرد دارای ارزش دانست بیان کرد: فرزندآوری و مادری نیز باید برای یک زن ارزش باشد، ما باید به آن ارزش دهیم تا جامعه نیز به آن ارزش دهد گرچه برای خیلی ها است، ولی برای خیلی ها هم نیست.  

وی تصریح کرد: زن متفاوت از مرد است از این رو باید برای هویت و جایگاه زن قدر قائل شویم و ارزش بگذاریم همانگونه که برای مرد ارزش قائل شده ایم.  

مقدم با اشاره به اینکه همیشه سر پوشش زن، جایگاه زن و نقشش به عنوان مادری و همسری، و... دعواست چون ما تعریف دقیقی از جایگاه زن ارائه نکردیم گفت: به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی اگر زنان نبودند انقلاب شکل نمی گرفت و نگاه مقام معظم رهبری نیز همین است.  

وی اصل کانون های تخصصی خواهران را گفتمان سازی یک تعریف جدید از زن و ترویج آن در جامعه عنوان کرد و گفت: همه باید هویت زن تراز انقلاب اسلامی را بشناسند و به دنیا بشناسانید.

مقدم خاطر نشان کرد: هیچ کار بزرگی بدون نقش آفرینی زنان شکل نگرفته و اگر گرفته پایدار نبوده است از این رو ما بدون پیشگامی و پیشتازی زنان در جنگ نرم موفق نخواهیم شد.  

وی خطاب به مسئولین کانون ها با تاکید بر اینمه باید هویت زن تراز انقلاب اسلامی را بشناسید و به دیگران بشناسانید بیان کرد: باید گفتمان خوبی در فضای عمومی جامعه در خصوص زنان رواج یابد و مطالعه کنید تا فکرتان غنی شود و اگر مجهز و مسلح به مبانی دینی شود می توانید بهتر نقش آفرینی  داشته باشید.

گفتنی است، معاون فرهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه سفر یک روزه خود به گیلان ضمن دیدار با مدیران کانون‌های تازه تاسیس،  در گردهمایی کانون‌های فرهنگی هنری تربیت محور استان نیز حضور یافت و همچنین از کانون فرهنگی هنری شهید فخری زاده لنگرود، کانون جوانان رضوی و کانون باب الحوائج رشت نیز بازدید کرد.

بدون پیشگامی زنان در جنگ نرم موفق نخواهیم شد

بدون پیشگامی زنان در جنگ نرم موفق نخواهیم شد

بدون پیشگامی زنان در جنگ نرم موفق نخواهیم شد

کد خبر 1737012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha