عقوبت ظلم در دنیا دامن ظالمان را می‌گیرد

حجت الاسلام مدبر امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه عقوبت ظلم ها در دنیا دامن ظالمان را می گیرد، گفت: تنها کاری که ما از دستمان بر می آید دعا و ابراز همدری به شیوه های مختلف با مردم مظلوم فلسطین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه های نمازجمعه امروز جهرم گفت: بر خلاف پیش بینی های هواشناسی پاییز پر باران نداشتیم و باید دست به دعا برداشته و از خداوند می خواهیم باران رحمتش را بر ما نازل کند.

وی با اشاره به اینکه دو ماه از جنگ فلسطین گذشته و رژیم ضد بشر اسرائیل همچنان در حال جنایت است، افزود: این رژیم منحوس طبق آمارها بیش از ۲۰ هزار نفر را به شهادت رسانده است.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه عقوبت ظلم ها در دنیا دامن ظالمان را می گیرد، بیان کرد: تنها کاری که ما از دستمان بر می آید دعا و ابراز همدری به شیوه های مختلف با مردم مظلوم فلسطین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اینکه به طرح سند آمایش سرزمین در بسیاری از کشورها اجرا شده است، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح امکانات باید عادلانه میان تمام ملت تقسیم شود و اینگونه نباشد که امکانات در شهرهای بزرگ متراکم باشد.

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه اگر امکانات تنها در شهرها باشد خود به خود روستاها متروکه می شود، تصریح کرد: باید تمام برنامه های توسعه و تقسیم جمعیت به نحوی باشد که از تمرکز زایی پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه تمرکز زدایی روح سند و آمایش سرزمین است، گفت: در جهرم آن ظرفیتی که در بعد اقتصادی وجود دارد کشاورزی است و سالانه بیش از یک میلیون تن مرکبات برداشت می شود.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه جا دارد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در این شهرستان تقویت شود، گفت: به جای اینکه هزار کارگاه زغال داشته باشیم باید صنایع تبدیلی کشاورزی داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه تقویت بخش صنایع تبدیلی حق مردم شهرستان جهرم است، بیان کرد: برای این منظور باید دانشگاه هایی که رشته های مربوطه دارد تقویت شود اما شنیده شده دانشگاه دولتی جهرم با بیش از ۲ هزار دانشجو و چهار دانشکده در حال کوچک شدن است.

حجت الاسلام مدبر با بیان اینکه دانشگاه دولتی جهرم بین سراسر دانشگاه های کشور رتبه بیستم را کسب کرده که جای تقدیر دارد، گفت: دانشکده علوم پایه این دانشگاه نیز رتبه‌ ۱۲ را کسب کرده اما این ظرفیت علمی در طرح آمایش سرزمین قرار بر کوچک سازی آن است.

وی با اشاره به اینکه استان نشینان نباید جهرم را به دید یک رقیب و تهدید نگاه کنند، اظهار کرد: جهرم با سبقه تاریخی و تمدنی و سخت کوشی مردمش باعث افتخار فارس است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه جهرم یک فرصت است که چنانچه تقویت شود باعث افتخار استان فارس می شود، گفت: ما بیش از حق مان چیزی نمی‌خواهیم و آنگونه نیز نیستیم که آنچه هم که در اختیار داریم با لطائف الحیل از ما بگیرند. 

امام جمعه جهرم در پایان از نخبگان و رسانه ها خواست در این زمینه مطالبه گری کرده تا حق مردم جهرم پایمال نشود.

کد خبر 1737792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha