توانمندسازی‌ خادمیاران کانون خدمت رضوی استان تهران

اولین دوره آموزش تولیدات محتوای گرافیکی با گوشی هوشمند به میزبانی کانون خدمت رضوی منطقه ۱۵ درسرای محله مشیریه برگزار شد.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، به مناسبت ایام فاطمیه خادمیاران کانون خدمت رضوی قرآن منطقه ۶تهران چهارشنبه امام رضایی را غنیمت شمردند و ثواب ختم قرآن کریم را که از طریق لینک: https://eitaa.com/joinchat/۲۲۶۲۳۰۶۸۶C۷c۶۱۷a۴۵a۲ به مادر حضرت فاطمه علیه السلام تقدیم کردند.

خادمیاران کانون خدمت رضوی در کنار ختم قرآن  در مسجد الرحمن جلسه تخصصی انس با قرآن کریم مختص خانم ها برگزار کردند که حاضران در جلسه به هفتاد نفر حضور داشتند.

علیرضا آرمین فر مسؤل کانون قرآن خدمت رضوی منطقه ۶ تهران هدف از برگزاری محفل انس با قرآن کریم را تدبر در سوره های قرآن کریم خواند و گفت: تدبر کمی بالاتر و عینی تر و تاملی تر از تفسیر هست تنها علم قرآن نیست بلکه چگونگی عمل به قرآن هست.

این روش تدبری برای حضار شرکت کننده بسیار لذت بخش و جذاب بود و باتوجه به علاقه مندی حاضران مقرر شد این جلسه تدبر در قرآن در هر هفته در یکی از مساجدمنطقه برگزار گردد.

بعد از اتمام جلسه در کلاس نوگلان با کمک نوگلان با اولیا سفره ای پهن شد و تجربه ی جدیدی برای این نوگلان رقم خورد وبا آش و نان و پنیر وسبزی پذیرایی شدند.

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۶ تهران با شور و اشتیاق وصف ناشدنی برنامه های آموزشی  متعددی برای کودکان، نوجوانان و مادران و خانمها در نظر دارند وسعی دارند که با این اقدام مومنانه تدبر در قرآن و عمل به آن را هر هفته در مساجد سادات و الرحمن و سپس در کل منطقه عطر افشانی نمایندو قرآن را سرلوحه زندگی قرار دهند و سیره نبوی در سرتاسر منطقه گسترش یابد.

مراسم تشییع شهدای مدافع حرم/ استقبال خادمیاران رضوی منطقه۵ استان تهران از یاران و هم محله ای های دیرین خود

 خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه۵ تهران در معیت پرچم متبرک رضوی و برپایی ۲ چایخانه حضرت رضا علیه السلام در مراسم تشییع شهدای مدافع حرم حضوری پرشور داشتند.

 مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای مدافع حرم تازه تفحص شده  در شهرک اکباتان از مسجد امام خمینی (ره) با قرائت زیارت عاشورا آغاز و به سمت دارالقرآن عشاق المهدی(عج) با مداحی ذاکران اهل بیت(ع) سعید حدادیان، سید امیر حسینی و سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) حجت الاسلام ابولقاسم علیزاده و سردار حسن حسن زاده  ادامه داشت.

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه۵ تهران با برپایی ۲ چایخانه حضرت رضا علیه السلام در شهرک اکباتان میزبان بدرقه کنندگان شهیدان مهدی ذاکر حسینی و سید مصطفی صادقی و در محله باغ فیض آستان مقدس امامزادگان سید جعفر  و سیده حمیده خاتون(س) میزبان شهید سردار حسن اکبری بودند.

شهیدان مدافع حرم بعد از چندین سال دوری از وطن به محض ورود به کشور به زیارت امام رئوف رفتند و با بدرقه دوست‌داران زیر سایه شمس الشموس و حضور خادمیاران  در معیت پرچم متبرک رضوی در سرای ابدی خود آرام گرفتند.

توانمندسازی‌ خادمیاران کانون خدمت رضوی استان تهران

برگزاری کلاس مراقبتهای بهداشتی زنان  توسط کانون سلامت شهرستان ری به مناسبت ایام فاطمیه 

کانون سلامت خدمت رضوی شهرستان ری با همکاری مرکز بهداشتی نیک نژاد اقدام به برگزاری کلاس مراقبتهای بهداشتی زنان نمود.

سهیلا رجبی مسئول کانون سلامت خدمت رضوی شهرستان ری افزود. با وجود مادران سالم در جامع اسلامی  ، سطح سلامت افزایش می یابد و باعث کاهش آسیبهای اجتماعی در جامع   می شود. لذا در همین راستا  این دوره طراحی و اجرا شد.وی افزود .با حضور خادمیارا ن  پزشک و کارشناس مامایی  این کانون ،  دوره   آموزش ض مراقبت بهداشتی زنان  و مامایی در دو نوبت با همکاری مسئولین  مرکز بهداشت نیک نژاد شهرری برگزار گردید.

یکی از قاریان در چهارشنبه های امام رضایی و محفل انس با قرآن هدیه تولدش را گرفت 

کانون قرآن در چهارشنبه های امام رضایی در شهرستان قرچک هر هفته جلسه تخصصی انس با قرآن کریم مختص خانم ها در حسینیه شهدا و برای آقایان در مسجد امام رضا(ع) واقع در خیابان مخابرات توسط استاد محمد بنیادی برگزار می نماید.

این هفته جلسه قرآن مزین به حضور خانواده های شهید میلاد حیدری، شهید میثم نجفی و شهید احسان میر سیار شد.

شهید میلاد حیدری از نیروهای فرماندهی سایبری سپاه و مستشاران نظامی و افسران پاکباخته سپاه، سحرگاه جمعه یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ مصادف با نهم ماه مبارک رمضان، در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حوالی دمشق سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد از این شهید والامقام و پاسدار اسلام ۲ فرزند به یادگار باقی مانده است.

شهید سید احسان میرسیار یکی از شهدای والامقام مدافع حرم عقیله بنی هاشم است او جزو نیروهای صابرین سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بود که در ۲۱ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ در درگیری مستشاری با نیروهای تکفیری در سوریه به شهادت رسید از شهید میرسیار سه فرزند به نام های  زهرا، زینب و رقیه به یادگار مانده است.

شهید مدافع حرم شهید میثم نجفی  هم  که از نیروهای سپاه محمد رسول الله (ص) بود در منطقه حلب سوریه مجروح شد و سرانجام در تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۹۴ مصادف با اربعین حسینی به درجه رفیع شهادت نائل آمد از او  هم دختری به نام حلما به یادگار مانده است.

به ابتکار دفتر کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک بمناسبت تولد رقیه میرسیار و حلما نجفی فرزندان شهدای مدافع حرم هدیه ای تهیه شده و به آنان تقدیم شد.

رقیه میرسیار در محفل انس با قرآن این هفته آیاتی از قرآن کریم را تلاوت و ثواب آنرا به ارواح طیبه شهدا و پدر بزرگوارش هدیه نمود.

دیدار خادمیاران رضوی شهرستان شهریار باخانواده معظم شهدا

خادمیاران کانون ایثار و شهادت درمعیت پرچم متبرک آستان قدس رضوی در نقاط مختلف شهرستان شهریار با خانواده های معظم شهدا دیدار کردند.

خادمیاران کانون ایثار و شهادت با همکاری مشترک کانون های محله ای  طی دیدارهای جداگانه درمنزل خانواده معظم شهیدان والامقام《ذبیح الله تقی زاده و موسی افتخاری》 واقع در محله مهدیه باغستان و شهیدان والامقام《مجتبی زابلی و حجت الله عزتی》واقع درشهرامیریه شهریار حضوریافتند و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان گلگون کفن این مرز و بوم، با اهدای هدایا و متبرکات رضوی از ایثارگری های خانواده معظم شهدا تکریم و تجلیل نمودند.

ذکرصلوات خاصه حضرت رضا(ع)، مدیحه سرایی، روایت خاطرات توسط بستگان شهدا، اجرای آیین معنوی پرچم گردانی و اهدای متبرکات رضوی از ویژه برنامه های دیدار صمیمانه خادمیاران رضوی با خانواده معظم شهدا بود.

جذابیت بیشتر تولیدات محتوایی/ توانمندسازی‌ خادمیاران کانون خدمت رضوی استان تهران

اولین دوره آموزش تولیدات محتوای گرافیکی با گوشی هوشمند به میزبانی کانون خدمت رضوی منطقه ۱۵ درسرای محله مشیریه برگزار شد.

اولین کارگاه آموزش تولید محتوای گرافیکی در زمینه عکس نوشته و موشن گرافیک با محوریت اهل بیت علیهما السلام بویژه حضرت رضاعلیه السلام با حضور خادمیاران و یاوران رضوی استان تهران به میزبانی منطقه ۱۵ انجام شد.

احمد زمردی مسئول کانون رسانه و فضای مجازی خدمت رضوی استان تهران گفت : هدف از برگزاری دوره های آموزشی جذب استعدادها در حوزه های مختلف رسانه و توانمند سازی خادمیاران عرصه گرافیک در بستر تولیدات محتوایی فاخر در موضوعات امام رضا علیه السلام ،اهل البیت علیهما السلام و مناسبت ها  است.

وی در ادامه افزود : این آموزش ها در ۱۰جلسه،۲ ساعته در زمینه های عکس نوشته، موشن گرافیک باتدریس علی صادقی خیاط برگزار و تولیدات هنرجویان باتوجه به مباحث آموزشی بررسی و بعد از تایید در شبکه های اجتماعی بارگذاری شد.

مسئول کانون رسانه وفضای مجازی خدمت رضوی استان تهران اظهارداشت : برای کلیه مناطق و شهرستان های استان تهران، برنامه ریزی آموزش کارگاهی خواهیم داشت تا درمسیر ترویج فرهنگ و سیره رضوی بتوانیم قدم های امام رضایی و مفید برداریم.

وی از زحمات داود آذرنوش دبیر کانون، ابوالفضل کیانی ادیب رابط کانون رسانه و فضای مجازی و مهناز غفوری روابط عمومی کانون خدمت رضوی منطقه ۱۵ بابت همکاری و میزبانی تشکر و برای خادمان حضرت درمسیر خدمت توفیق روزافزون را ازدرگاه ایزد منان مسئلت کرد.

کد خبر 1737965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha