اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در ۳۵۰ بقعه متبرکه مازندران

حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) سوگواره یاس نبوی به میزبانی ۳۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان مازندران اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی- مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار کرد:هرساله به منظور گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، ویژه برنامه یاس نبوی در استان برگزار می شود.

وی یادآور شد: این برنامه در ۳۵۰ مکان متبرکه و امامزادگان استان برگزار خواهدشد.

حجت الاسلام حیدری جناسمی با اشاره به محورهای فرهنگی سوگواره یاس نبوی، گفت: ترویج فضائل فاطمی، تقویت باورهای دینی و ایجاد فضای معنوی، معرفی شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی حقیقی و عملی جامعه اسلامی ازجمله این محورهاست.

وی، شناساندن اهل بیت (ع) به مردم، بصیرت افزایی اقشار مختلف جامعه و تعمیق فرهنگ وقف و موقوفات از طریق تقویت حضور مردم در امامزادگان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

ویحجت الاسلام حیدری جناسمی از فضاسازی و نصب پرچم‌های سیاه در امامزادگان و بقاع استان خبر داد و گفت: برگزاری مراسم عزاداری و روضه‌خوانی، مداحی، پخش نذورات، محفل انس با قرآن، سخنرانی، نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی، از عمده برنامه‌های پیش‌بینی شده جهت اجرا در قالب طرح سوگواره یاس نبوی است.

وی به برگزاری مراسمات عزاداری و دسته روی مازندرانی ها در ایام شهادت حضرت زهرا (س) اشاره و بیان کرد: با توجه به حضور عزاداران و دستجات عزاداری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع شاخص استان، خدام اماکن متبرکه آماده خدمت رسانی به عزاداران و دستجات عزاداری هستند.


 

کد خبر 1738293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha