شورای راهبردی استان کرمان آماده استفاده از نظرات نخبگان برای حل مشکلات است

امام جمعه کرمان از آمادگی دبیرخانه شورای راهبردی استان برای استفاده از پیشنهادات و نظرات نخبگان استان در حل نظام مسائل استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، عصر چهارشنبه(۲۳ آذر) در دیدار جمعی از نخبگان دانش‌آموزی و دانشگاهی با وی جوان تحصیلکرده نخبه را از مولفه‌های سنجش قدرت کشور دانست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با افزودن این مطلب که ایران از کشورهای مهم دارای محورهای سه‌گانه قدرت اعم از جغرافیا، جمعیت جوان و حاکمیت است که جایگاه آن به ویژه پس از انقلاب برای دنیا قابل توجه است؛ افزود: دشمن دو پیش‌فرض برای ایران متصور است؛ اول اینکه دشمنی است که رقیب هم هست و این حاکی از اهمیت ایران است.

وی با اشاره به اتحاد چین، روسیه و کره شمالی به عنوان دشمنان اقتصادی، سیاسی و هسته‌ای آمریکا با ایران از طرفی ایران به عنوان دشمن اعتقادی آمریکا، اظهار کرد: آمریکایی‌ها، ایران را سردمدار جریانی می‌دانند که چین و روسیه و کره را قدرت بخشیده و آنها دشمنی خود را به آمریکا اعلام کردند و برای همین دنبال مهار قدرت ایران هستند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: به همین منظور، اسرائیل را مسئول مهار قدرت ایران در منطقه کردند تا قدرت نخبه‌ای ایران را مهار کنند.

وی وجه تمایز نخبگی را استفاده از ظرفیت ذاتی به بهترین وجه ممکن دانست و با افزودن اینکه کسانی که به جایی رسیدند خیلی زحمت کشیدند؛ شخصیت‌های متفاوتی از جمله شیخ عباس قمی، آیت الله بروجردی، ابن سینا، نیوتن و... را مثال زد.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی دبیرخانه شورای راهبردی استان برای استفاده از پیشنهادات و نظرات نخبگان استان در حل نظام مسائل استان خبر داد.

وی این امر را جدای از کمک به مشکلاتی چون فقر، صنعت، آب و... باعث نشاط نخبگان دانست و تصریح کرد: بینش شما کمک زیادی به حل مشکلات استان می‌کند و از طرفی اجرایی شدن فکر و نظرات شما، نشاط آور است.

خبر تکمیلی این دیدار متعاقباً منتشر می‌شود.

کد خبر 1738836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha