طبخ بیش از ۳۵۰۰ کیلو حلیم نذری در کانون «دوستان آسمانی»

گواهیان گفت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم حلیم نذری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» طبخ و توزیع شد.

مسعود گواهیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، با تسلیت سالروز شهادت دخت نبی اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه های متنوعی از سوی کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برنامه ریزی و اجرایی شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم افزود: به این مناسبت هر سال از سوی این کانون فرهنگی و هنری برنامه های مختلفی برگزار می شود که با استقبال پرشور اهالی مسجد و اعضای کانون همراه است.

وی به پخت حلیم نذری در این کانون اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله سنت های حسنه و دیرینه که در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» از دیرباز انجام شده است، طبخ حلیم نذری بوده که هر سال در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) انجام می شود.

گواهیان با اشاره به اینکه امسال نیز این برنامه به همت بچه های مسجد انجام می شود، عنوان کرد: هزینه پخت این حلیم نذری به همت اهالی مسجد، اعضای کانون و خیران تامین می شود.

وی ادامه داد: امسال نیز سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم حلیم طبخ و میان اعضای کانون، اهالی مسجد، نیازمندان و خانواده های کم بضاعت توزیع شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، با اشاره به اینکه در این راستا مقدمات طبخ این حلیم نذری مهیا شده است، عنوان کرد: برای انجام این برنامه بیش از ۲۰ دیگ بزرگ در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبستان، این سنت حسنه به مدت ۳۰ سال است که در این پایگاه اجرا می شود.

کد خبر 1739323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha