در مسیر سعادت پس از آگاهی اصل بر پذیرش ولایت امام حق است

آیت الله تحریری گفت: انسان در مسیر سعادت تحولاتی دارد، پس از آگاهی اصل بر پذیرش ولایت امام حق است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان؛ آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی در جلسه درس اخلاق که در حوزه علمیه مروی برگزار شد، گفت: در قرآن کریم خداوند برای متفقین ابعاد مختلفی بیان فرمودند چون انسان دارای ابعاد مختلفی است تقوا و ایمان او هم دارای ابعاد مختلفی خواهد بود.

وی افزود: مهمترین بعد انسان بعد قلبی او در اعتقاد به حقانیت انبیأ و اولیا الهی به خصوص اهل بیت(ع) است و یکی از اعمال مهم قلبی محبت نسبت به حضرت زهرا(س) است.

آیت الله تحریری با بیان اینکه در مسیر ایمان باید نسبت به پیامبر(ص) و خاندان او که ایمان را برای ما تعریف می کنند و ارتباط با عالم غیب را برای ما برقرار می‌کنند اظهار خضوع و محبت خاص داشته باشیم. اظهار کرد: چرا که ارتباط دادن ما به  عالم غیب، ذات باری تعالی و قرب به او کاری طاقت فرسا است.  فقط در دین خاتم فرمودند اجر رسالت را ما باید در ارتباط خاص با اهل بیت(ع) برقرار کنیم.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه دیانت واقعی در صراط مستقیم است که شامل اهل بیت(ع) به خصوص پنج تن آل عبا است. ابراز کرد: حضرت زهرا(س) جایگاه تداوم صراط مستقیم را تا قیامت برعهده دارند.

وی با بیان اینکه پس از عمل قلبی یعنی محبت؛ عمل ظاهری و جوارحی هم نیاز است، اظهار کرد: شخص متقی به خود مغرور نیست با توکل بر خدا در مسیر بندگی قدم برمی‌دارد و نگرانی هم دارد که مبادا به مقصد نرسد. متقین بر اعتقادات و اعمال صالح صبر دارند. همواره بر خدا اتکا دارند که با یاری او به مقصد برسند.

آیت الله تحریری با استناد به روایتی از حضرت زهرا(س) بیان کرد: حضرت درباره شاخصه شیعه می فرمایند هرکس به آنچه ما امر می‌کنیم عمل کند و از آنچه نهی کردیم پرهیز کند از شیعیان ما است. انسان در مسیر سعادت تحولاتی دارد، پس از آگاهی اصل بر پذیرش ولایت امام حق است، مقام عمل در مرحله پس از آن قرار دارد که شخص بنا بر گستاخی و سهل انگاری نداشته باشد. 

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه رابطه امامت با شیعه بر مبنای تربیت است، ابراز کرد: انسان باید خود اهل انجام واجبات الهی باشد، اگر شخص با اصول همراه شود در سختی های زندگی پاک خواهد شد. شیعیان ما از خوبان اهل بهشت هستند، پس از اینکه انسان از گناهان پاک شود از خوبان اهل بهشت می شود.

کد خبر 1740370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha