رقابت ۲ هزار ۸۸۹ أثر در شانزدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد

معاون بخش شعر و ادبیات خانه کتاب با اشاره به آمار بخش‌های مختلف شانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد گفت: در شانزدهمین جایزه جلال آل احمد، ۲۸۸۹ عنوان کتاب به دبیرخانه رسیده است که در بخش‌ مستندنگاری ۸۹۳ کتاب، در بخش نقد ادبی ۴۳۳ کتاب و در بخش رمان ۱۴۷۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری شانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد پیش از ظهر امروز یکشنبه ۳ دی با حضور علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، حامد محقق دبیر اجرایی جایزه جلال و معاون بخش شعر و ادبیات خانه کتاب و گلعلی بابایی دبیر علمی شانزدهمین جایزه جلال آل احمد در خانه کتاب برگزار شد.

در این نشست «حامد محقق»، دبیر اجرایی جایزه جلال و معاون شعر و ادبیات خانه کتاب گفت:  دبیرخانه شانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد از اول تیرماه  فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به آمار بخش‌های مختلف شانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد گفت: در شانزدهمین جایزه جلال آل احمد، ۲۸۸۹ عنوان کتاب به دبیرخانه رسیده است که در بخش‌ مستندنگاری ۸۹۳ کتاب، در بخش نقد ادبی ۴۳۳ کتاب و در بخش رمان ۱۴۷۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

حامد محقق افزود: طی پانزده دوره برگزاری جایزه جلال، حدود ۴۰ هزار عنوان کتاب به دبیرخانه جایزه جلال رسیده است. تعداد ناشرانی نیز که جایزه جلال گرفتند، ۵۵ بوده است.

معاون شعر و ادبیات خانه کتاب با اشاره به رویکردهای دبیرخانه شانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد اظهار کرد: دبیرخانه با دو رویکرد این جایزه را برگزار می‌کند؛ یکی اینکه در ۱۱ استان کارگاه‌های آموزشی مقدماتی  برگزار کرد و دیگری اینکه برگزیدگان دوره مقدماتی در کلاس های آموزشی تخصصی در تهران شرکت می کنند.

کد خبر 1740572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha