باید در عمل به وظایف واجب اولویت بندی کنیم

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه عمل به وظیفه تنها راه تقرب الی الله است، گفت: عمل به وظیفه سبب می‌شود لبخندی به لبان امام زمان(عج) آورده شود و اگر کوتاهی کنیم بسیار خسارت بار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، آیت الله رجبی در دیدار جمعی از مدیران مدارس علمیه که در سالن تشریفات موسسه در قم برگزار شد در سخنانی گفت: ارتباط موسسه با مدیران مدارس علمیه فرصت بسیار خوبی برای موسسه و مدارس حوزه علمیه است که باید از آن استفاده کرد، امیدواریم این ارتباطات و تعاملات بیش از پیش توسعه یابد چرا که با هم‌افزاییی، همکاری و همیاری و رویکردی همدلانه ثمرات بسیار ارزشمند و ایده ها و راه کارهای جدیدی برای حوزه، نظام اسلامی و اسلام ومکتب اهل بیت علیهم السلام رقم خواهد خورد.

 وی با اشاره به فرمایشات حضرت علامه مصباح یزدی ره در مورد لزوم تشخیص اولویت ها و اوجب ها در میان وظایف خاطرنشان ساخت: علامه مصباح ره همواره تاکید داشتند که باید دقت کنیم که بین وظایف واجبی که برعهده داریم کدام وظیفه اوجب است و با لحاظ نیازهای جامعه و نظام اسلامی، حوزه و دانشگاه و جهان اسلام، تهاجمات و شبهات مطرح، رعایت اولویت بندی آن‌ها را انجام دهیم.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه عمل به وظیفه تنها راه تقرب الی الله است، گفت: عمل به وظیفه سبب می‌شود لبخندی به لبان امام زمان عج  آورده شود و اگر کوتاهی کنیم نیز بسیار خسارت بار خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: برای عمل به وظیفه شناخت وظیفه لازم است و هیچ کس در شناخت وظیفه معذور نیست و باید تلاش کرد که به آن وظیفه اصلی برسیم و آن را انجام دهیم.

وی گفت: همواره سیره مرحوم علامه مصباح(ره) این بود که ابتدا با تأمل، بررسی و تفکر وظیفه اوجب را می‌شناختند و وقتی تشخیص می‌دادند تکلیف او چیست همه سختی‌ها و مشکلات و ناملایمات را در راه انجام آن وظیفه تحمل می‌کردند چون معتقد بودند که فردای قیامت راجع به انجام آن تکلیف از او سؤال خواهند کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود ابراز داشت: باید همگان بدانیم که وظیفه سنگینی به دوش داریم لذا لازم است که با نگاه اوجب شرعی و تکلیف دینی به این مسائل نگاه کنیم و نگرانی این را داشته باشیم که اگر کوتاهی کنیم باید در پیشگاه خداوند متعال  پاسخگو باشیم.

خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار که حجج اسلام والمسلمین دکتر  اسدی، معاون آموزشی و دکتر الهی‌راد عضوی شورای سیاست‌گذاری آموزش‌های بنیادین موسسه نیز حضور داشتند مدیران مدارس به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود در مورد  تربیت طلاب از جمله دانش‌پژوهان موسسه و لزوم هم‌اندیشی و استفاده از تجارب و برنامه های علمی و فرهنگی موسسه در این عرصه پرداختند.

کد خبر 1740956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha