«حقیقت» سکاندار ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد سمنان شد

طی مراسمی با حضورمشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد کانون های کشور ومسئولان آئین تکریم و معارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازسمنان، با حضور حجت الاسلام روح الله رهبری، مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و فرشید فلاح لاله زاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  آئین تکریم و معارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان در محل سالن جلسات شهید دانشگر برگزار شد.

حجت الاسلام رهبری - مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در این مراسم گفت: کانون‌های مساجد از اوایل دهه ۷۰ به نیت این که مسائل فرهنگی هنری در کشور باید با زمینه دینی و انقلابی توسعه یابد ایجاد شد.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای آغاز فعالیت این کانون‌ها در جوار مساجد، اظهارداشت: تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی با محوریت مسجد ماموریت این کانون‌ها است.

حقیقت سکاندار ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان  شد

 حجت الاسلام رهبری با اشاره به برنامه های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در زمینه های متعدد گفت: طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در کانون های فرهنگی هنری مساجد، یکی از برنامه ها این ستاد در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در کانون های مساجد در حال اجرا است که در ایام عید سعید مبعث نیز چهل هزارمین جلسه پایگاه قرآنی را جشن خواهیم گرفت.

دستیار ویژه رئیس ستاد کانون های کشور به شعار بازگشت به مسجد دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: به برکت فعالان جهادی در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت مدرسه تئاتر شبستان در حوزه کارگردانی، نویسندگی، نمایش و ... آغاز شده است.

وی بیان کرد: سرود نیز با اهتمام و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولتمردان در سطح کانون‌های فرهنگی هنری در حال طرح ریزی و تولید است که تا کنون سرودهای فاخر از دل کانون‌های مساجد کشور بیرون آمده است.

حجت الاسلام رهبری تصریح کرد : استان سمنان در حوزه سرود نیز توفیقات خوبی را داشته است که استفاده از ابزار هنر یکی از بهترین ظرفیت ها برای جذب کودکان و نوجوانان به مساجداست.

مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشوردر خصوص تاسیس کانون های تخصصی خواهران در سطح کشور افزود:: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به جایگاه زن و زیست عفیفانه کانون های تخخصی خواهران در سراسر کشور تاسیس شدند که در اواخر آذرماه نیز گردهمایی بزرگ فعالین خواهر کانون های مساجد در تهران برگزار شد.

حجت الاسلام رهبری گفت: یک زن مسلمان جوامع لیبرال و متهجر بیرونی پیروی نمی کند بلکه بعنوان یک بانوی مسلمان از الگوهای انسانی و اسلامی پیروی می کند و با حفظ جایگاه و شان یک زن مسلمان فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را دارد.

مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در استان سمنان نیز ۱۴ کانون تخصصی خواهران تاسیس شده است که شاهد فعالیت های ارزمشند این کانون ها در حوزه زیست عفیفانه با محوریت مسجد و خانواده خواهیم بود.

وی  به تشکیل هیئت های اندیشه ورز در ستاد کانون های مساجد اشاره داشت وگفت: استفاده از ظرفیت نخبگان، روحانیون و اندیشمندان حوزه تربیتی و فرهنگی در دستور کار ستاد کانون های مساجد می باشد که به زودی کتابی در همین راستا نیز رونمایی خواهد شد.

مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشورضمن تقدیر از زحمات چندین ساله حجت الاسلام موسوی بعنوان مدیر ستاد کانون های مساجد استان سمنان، بیان کرد: فعالیت بیش از ۲۰ سال در عرصه کانون های مساجد توفیق بزرگی در راستای خدمت به خانه خدا می باشد.

 حجت الاسلام رهبری  همچنین با تبریک به سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، افزود: آقای حقیقت در مسئولیت های قبلی منشاء خیرات و برکات بسیاری بوده اند که با توجه به اینکه بومی استان هستند امیدواریم شاهد رشد و رونق کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان باشیم و انتظار می رود نهاد های فرهنگی و ارکان مساجد نیز با مدیریت جدید کانون های فرهنگی هنری مساجد همکاری داشته باشند.

حقیقت سکاندار ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان  شد

فرشید فلاح لاله زاری-  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز دراین مراسم با بیان اینکه هرفعالیت و کاری که در مساجد انجام شود ارزشی و دینی است  گفت:در دولت سیزدهم که توجه ویژه ای به فعالیت های دینی و ارزشی می شود کانون ها بهترین بستر برای رسیدن به این اهداف است.

وی واگذاری کارها و فعالیت ها به نهادهای مردمی را راهبرد دولت سیزدهمعنوان وبیان کرد: در این عرصه کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند نقش مهم و موثری داشته باشند.

فلاح لاله زاری افزود: نگاه دولت مردمی آیت الله رئیسی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد با شعار نهضت بازگشت به مساجد است که در همین راستا حمایت های لازم نیز صورت خواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به استفاده از نیروهای جوان در فعالیت های اجرایی، انتصاب "محمدامین حقیقت" به سمت سرپرستی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با هم افزایی بیشتر در آینده شاهد تحولات و اتفاقات خوبی در فعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان باشیم.

وی همچنین، تلاش های مدیر قبلی کانون های مساجد استان سمنان را ارزشمند و قابل تقدیر خواند وافزود: حجت الاسلام موسوی در قریب چهار سال تصدی این مسوولیت فردی بسیار مردمی، اخلاق مدار، مسوولیت پذیر و ... بوده و درس هایی از وی به خصوص در رعایت مسایل اخلاقی گرفته ام.

حقیقت سکاندار ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان  شد

محمد امین حقیقت- سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در این مراسم با بیان اینکه خدمت به مسجد یک توفیق بزرگ الهی است، بیان کرد: مساجد از ابتدای اسلام جایگاه والایی در جامعه داشته اند که خدمت به مسجد قطعا از بهترین فرصت ها برای کسب رضایت خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه مساجد از ابتدا در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... فعالیت داشته است  افزود:صرفا فعالیت های عبادی در مساجد صورت نگرفته است و امروز نیز شاهد فعالیت های همه جانبه در مساجد می باشیم.

حقیقت با بیان اینکه مسجد هسته مقاومت است افزود:  رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه تاکید داشتند که مساجد در زمینه جنگ نرم به عنوان هسته مقاومت فرهنگی فعالیت داشته باشند و ما نیز باید با استفاده از ظرفیت ها برای تحقق فرمایشات معظم له تلاش کنیم.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه تقویت شبکه عظیم کانون های فرهنگی هنری مساجد و توانمند سازی مخاطبین کانون های مساجد از مهمترین اهداف ستاد استان است، تصریح کرد: تحقق و رسیدن به آرمان مسجد محوری و توجه  ویژه به فرهنگ و هنر در مسجد نیز از اهداف ستاد استان سمنان خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از تشکل ها و نهاد های فرهنگی فعالی در استان،  ادامه داد: تلاش خواهیم کرد با ارتباط و همکاری با شبکه خادمیاران رضوی، پایگاه های مقاومت بسج، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و سایر ارکان مسجد و با تلاش پرسنل جهادی ستاد استان زمینه رشد و پیشرفت کانون های مساجد را فراهم سازیم.

حجت الاسلام سید علی موسوی- مدیر سابق ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز در این مراسم با تقدیر از حمایت های رئیس ستاد کانون های مساجد کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بیان کرد: از تلاش های پرسنل محترم ستاد استان که به صورت جهادی فعالیت های ستاد استان را پیگیری کرده اند تشکر و قدردانی می کنم.

وی با تقدیر از اقدامات ستاد کانون های مساجد کشور در زمینه تشکیل کانون های تخصصی خواهران و فعالیت های تخصصی حوزه فرهنگ و هنر، بیان کرد: اجرای طرح مسجد پایگاه قرآنی، تئاتر شبستان وتاسیس کانونهای تخصصی خواهران در استان سمنان صورت گرفته است که امیدواریم با پیگیری های مجدانه شاهد رشد بیشتر کانون های استان سمنان باشیم.

طی این مراسم از زحمات و تلاش های ۴ ساله حجت الاسلام سید علی موسوی تجلیل بعمل آمد و محمدامین حقیقت به عنوان سرپرست ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان سمنان معرفی شد.

در آیین معارفه سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون های مساجد سمنان علی مهرزاد- رییس جبهه فرهنگی انقلاب سمنان، حسن سعدالدین- رییس کانون خادمیاران رضوی در استان، معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان این اداره کل و پرسنل ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان نیز حضور داشتند.

حقیقت سکاندار ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان  شد

عصمت سالار

کد خبر 1740976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha