یزد بازگشت به اصلیت و تاریخ را به خوبی در خود حفظ کرده است

نشست کمیته کار با جوانان و ورزش تاجیکستان با جوانان فعال در حوزه گردشگری استان یزد با رویکرد تشکیل انجمن دوستی بین یزد و تاجیکستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، نشست کمیته کار با جوانان و ورزش تاجیکستان با جوانان فعال در حوزه گردشگری استان یزد برگزار شد.

زهیر حاجی حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست گفت: ایران و تاجیکستان به عنوان کشورهایی هستند که دارای اشتراکات فراوانی هستند و ما نیز سعی داریم در این راستا تبادل ها و تعاملات خود را گسترش دهیم.

وی افزود: حضور کارگروهی از تاجیکستان در استان یزد و بررسی اشتراکات فرهنگی و ورزشی در حوزه جوانان می تواند گام موثری در راستای افزایش این تعاملات باشد.

یزد تاریخی از ایران اسلامی و باستانی را در خود جای داده است

سید محمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این نشست با اشاره به بازدید گروه وزارت ورزش و جوانان تاجیکستان از بافت تاریخی یزد گفت:  آنچه امروز در بازدید از بافت تاریخی شهر یزد مشاهده کردید بخش کوچکی از بافت تاریخی و امکان تاریخی یزد بود و ما در این استان بسیار فراتر تاریخ ایران اسلامی و باستان را داریم و ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی در میراث فرهنگی و گردشگری داریم.

وی افزود: زمانی که بافت تاریخی یزد ثبت جهانی شد رویکرد یزد تغییر کرد و هنر یزدی هاست که در کنار توسعه گردشگری بافت سنتی و تاریخی خود را به گردشگران معرفی کند.

رستگاری ادامه داد: اشتراکات فرهنگی ایران و تاجیکستان بسیار زیاد است که امیدواریم با خواهرخواندگی یزد و خجند تاجیکستان این ارتباط را بیشتر داشته باشیم.

وی گفت: بیش از ۲۰ اثر و ۱۱ اثر ناملموس شهر یزد ثبت جهانی شده است و بر این اساس قابلیت های گردشگری ما با سرعت زیادی در حال گسترش است.

رویکرد جوانگرایی در دو کشور ایران و تاجیکستان گامی موثر در پیشرفت کشورها است

دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در بحث گردشگری قریب به اتفاق فعالان این عرصه جوانان هستند و رویکرد دولت در اداره کشور نیز جوانگرایی است.

وی افزود: با تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود جوانان در عرصه های مختلف در کشور رویکرد کشور در حال عوض شدن و کار به دست جوانان است و اگر شما وظیفه جوانان را بر عهده دارید ما نیز در شهر جهانی یزد این رویکرد را دنبال می کنیم.

دشتی بیان کرد: ثبت جهانی یزد و آثار استان در جهان به عنوان افتخاری برای ما است و ما امیدواریم بتوانیم با تعامل با کشور تاجیکستان این ارتباطات را تقویت کنیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در کشور حدود ۹۰ نفر جمعیت در کشور داریم که می توانیم با تعامل با تاجیکستان این ارتباط و گردشگری را تقویت کنیم.

یزد بازگشت به اصلیت و تاریخ را به خوبی در خود حفظ کرده است

عبدالله رحمان زاده رئیس کمیته کار با جوانان و ورزش تاجیکستان نیز در این نشست گفت: بیش از ۲۰ نمونه گردشگری را تاکنون در این سفر یاد داشت کرده ام و از آن استفاده خواهم کرد.

وی افزود: کشور تاجیکستان کشوری زیبا است و کشوری از آب های مصفا است که آب های مختلفی از ان سرچشمه می گیرد.

رحمان زاده بیان کرد: کوه های موجود در کشورما سر سبز است و طبیعتی زیبا دارد و بلندترین کوه ها را نیز در خود جای داده است که این ها نشان از جاذبه های گردشگری این کشور است.

وی ادامه داد: بلندترین و بزرگترین دریاچه را در کشورمان داریم که آب آشامیدنی در آن است.

رئیس کمیته کار با جوانان و ورزش تاجیکستان بیان کرد: هر ولایت در کشور ما رسم و رسومی خاص دارند و لهجه ها در کشور تاجیکستان متفاوت است.

رحمان زاده گفت: وجود دهکده هایی با تحمل پذیری در بخش های فرهنگ، تعامل و تحول پذیری از جمله ویژگی های دیگر کشور ما است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم تعاملات بین ایران و تاجیکستان را گسترش دهیم تا این تبادلات فرهنگی و فرهنگی نیز صورت گیرد.

رئیس کمیته کار با جوانان و ورزش تاجیکستان گفت: امروز در شهر یزد چیزی فراتر از تاریخ و گردشگری دیدم بدین شرح که در گام های فراتری مانند تمدن به آن پی بردیم و در ان بازگشت به اصلیت را مشاهده کردیم.

وی افزود: تقویت هویت ملی به عنوان ویژگی های دیگر این استان است و می تواند ملت سازی نیز داشته باشد.

رحمان زاده گفت: ما در تلاش هستیم که گردشگری را در زمینه های مختلف در بین دو کشور را گسترش دهیم.

وی افزود: ما تدبیرهایی اندیشیده ایم که بتوانیم آمار گردشگران را گسترش دهیم و هدفمان نیز معرفی تاجیکستان به جهانیان است.

رئیس کمیته کار با جوانان و ورزش تاجیکستان بیان کرد: ساختار ما که با تفکر سازی مشغول است و مشکلات مختلف را بررسی می کند سعی دارد در زمینه مشکلات بیکاری جوانان گام های موثری بردارد و در این مسیر نیز سعی داریم با تعامل با جمهوری اسلامی این مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: با امضای تفاهم نامه بین دو کشور با حضور روسای جمهور کشورها امیدواریم این تبادلات گسترش پیدا کند و مردم بتوانند از این تفاهم نامه بهره مند شوند.

کد خبر 1740981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha