نمی خواهم روز قیامت شرمنده حضرت زینب(س) شوم

مادر شهید نظری گفت: وقتی به اکبر گفتم اجازه بده کسانی که نرفته اند بروند چون تو به اندازه خودت به وظیفه ات عمل کردی گفت نمی خواهم روز قیامت شرمنده حضرت زینب (س) شوم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، مدافعان حرم انسان های با ارزشی هستند که از جان و خانواده ی خود می گذرند تا حرمت حرم اهل بیت حفظ شود و دشمن به خاک آنها نفوذ نکند.

همچنین حفاظت از ارزش های اسلام مهمترین کار است که باید انجام شود. این باور یک مدافع حرم است که با جان و دل حاضر است از خود بگذرد، اما از وطن، ناموس، دین و حریم اهل بیت هرگز. او کشورش را دوست دارد، اهل بیت پیامبر را دوست دارد و نمی گذارد که هرگز دست نامحرمان به آنها برسد.

به راستی اگر مدافعان حرم نبودند چه می شد؟ گاهی به این فکر کنیم و قدردان کاری باشیم که برای ما می کنند.

در تقویم رسمی کشور، روز ۱۳ جمادی‌الثانی، روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفته و علت این نامگذاری این است که «ام البنین» همسر حضرت امیرالمومنین(ع) و مادر حضرت ابوالفضل العباس در چنین روزی وفات یافت.

 بی گمان مادران و همسران شهید، اسطوره ساز و الگویی برای مادران نسل های آینده هستند زیرا آنان قدم در راه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا گذاشتند لذا روزهای صبر و تحمل این مادران وهمسران شهید که تداعی راه بانوی غمخوار اسلام ام‌البنین (س) است، باید سرمشق راه ما در ادامه مسیر باشد.  

دفاع از مظلوم و شجاعت از دوران کودکی را ویژگی خاص شهید نظری عنوان می‌کند

بتول زیدی مادر شهید «اکبر نظری» یکی از هزاران مادر شهیدی است که خودش پسرش را روانه میدان  نبرد کرد تا اجازه ندهند ذره از خاک ایران اسلامی به دست دشمنان این آب و خاک بیفد لذا به بهانه روز تکریم از مادران و همسران شهدا گفت و گویی  به روایت هایی از فرزند شهیدش پرداخت است که با هم می خوانیم.

اکبر در اسفند ۱۳۴۱ در کرمانشاه به دنیا آمد و پس از گذراندن مقطع ابتدایی در دوران راهنمایی با شهید آیت شعبانی از شهدای شاخص جنگ تحمیلی و از همرزمان شهید چمران آشنا می‌شود و در همان روزهای دوران مقطع تحصیلی راهنمایی با کتب شهید مطهری انس می‌گیرد وی از همان دوران کودکی مهربان و خوش قلب و اهل کمک کردن به همنوعان خود بود و تا جایی که در توان داشت به دیگران کمک می کرد و بعد از تشکیل خانواده هم ارتباطش را با همه فامیل حفظ کرد و می گفت باید صله رحم را به جا بیاوریم تا خدا از ما راضی باشد.

نمی خواهم روز قیامت شرمنده حضرت زینب(س) شوم

مادر شهید دفاع از مظلوم و شجاعت از دوران کودکی را ویژگی خاص شهید نظری عنوان می‌کند و با نقل خاطراتی او را به عنوان حامی همیشگی کسانی که مورد ظلم واقع شده‌اند یاد می‌کند.

شهید نظری در قبل از انقلاب بطور مستمر فعالیت داشت  همچنین در جلسات مذهبی و قرآنی شرکت فعال داشتند بطوریکه این جلسات نیز تا مدتی با مدیریت شهید اصغر معطری در منزل پدری ایشان تشکیل می شد، همزمان با شروع تظاهرات انقلاب در شهر کرمانشاه با توجه به پایین بودن سن ایشان در لایه های زیرین گروه شهید پیشتاز و پیشرو مرحوم سید سعید جعفری فعالیت داشت بعد از پیروزی انقلاب در سن ۱۷سالگی جذب سپاه و با دیگر همرزمان به مبارزه با گروهک های ضد انقلاب پرداخت.

خط شکن مرصاد می‌شوند

پس از تجاوز رژیم بعث و منافقان بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سمت قصرشیرین به داخل خاک ایران، حاج اکبر که آن روزها فرماندهی گردان حمزه را بر عهده داشت به همراه نیروهایش در این گردان، خط شکن مرصاد می‌شوند و اولین گردان عمل کننده در عملیات مرصاد لقب می‌گیرند همچنین به رسم همه عملیات‌هایی که حضور داشت، نفر نخست گردان حرکت می‌کرد، در فاصله کمی از تانک و نفربر منافقان مشغول به نبرد بود؛ فاصله این رزمنده شجاع و فرمانده دلاور به قدری با منافقان کم بود که در حین صحبت با بی‌سیم یک دستش مجروح می‌شود.

مادر با چشمانی اشک بار بیاد مجروحیت پسرش می افتد و می گوید حاج اکبر بی توجه به جراحت دستش به نبرد ادامه می دهد  تا گردان حمزه از هم نپاشد، در همین حین با دست دیگرش مشغول نشان دادن راه پیشروی به نیروها است که این دست نیز با تیر مستقیم منافقین هدف قرار می‌گیرد؛ اما این سرانجام فرمانده شجاع گردان حمزه نیست و بعد از مجروحیت هر ۲ دست حاج اکبر بازهم اصرار به ماندن در عملیات دارد که او را راضی به مداوا در آمبولانس می‌کنند و به این بهانه از خط اول درگیری با منافقان دور می‌کنند.

 اگه نزاری برم خودتان باید جواب حضرت زینب را بدهید

خانم زیدی از طریقه اعزام پسرش برای رفتن به جنگ برای اولین بار می گوید، اکبر خیلی مهربان و با محبت بود مخصوصا نسبت به خانواده و من هم علاقه خاصی به او داشتم ولی هیچوقت در زمان جنگ مانعش نبودم اما در زمان اعزام به سوریه یه مقداری ناراحت بودم که اکبر به من گفت اگه نزاری برم خودت باید جواب حضرت زینب را بدی که من راضی شدم و او به سوریه رفت.

درسال های اخیر بعنوان خادم زائرین امام حسین چند بار در کربلا مستقر شد بعد از اربعین سال ۹۴ که هوایی شد و تلاش کرد برای مبارزه با گروهک های تکفیری عازم سوریه شود که سرانجام در سال ۹۵موفق و بعنوان اولین فرمانده مستشاری از شهرکرمانشاه عازم سوریه شد و در اعزام دوم بود که به آرزویش یعنی پیوستن به دوستان شهیدش شد.

شهید بارها توصیه کرده بود که باید پیکرش را در زیر پای شهدای نصر هفت به خاک بسپارند ، شهید علاقه وافری به حضرت زهرا (س) داشت و در عملیات حلب نیز مزد خود را از بانوی دو عالم دریافت .

نمی خواهم روز قیامت شرمنده حضرت زینب(س) شوم


گفتنی است ، شهید والامقام«اکبر نظری»'یازدهمین شهید مدافع حرم اهل بیت (ع) استان کرمانشاه است که در سال ۹۵ از ناحیه پا وپهلو مورد هدف گلوله دشمن تکفیری قرار گرفت و به درجه شهادت نائل آمدند و از وی سه یادگار (یک دختر و دو پسر) بجا مانده است.

کد خبر 1741035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha