نخستین همایش بین‌المللی قرآنی «رسالات الله» برگزار می شود

نخستین همایش بین‌المللی قرآنی «رسالات الله» با رویکرد توسعه و تقویت دیپلماسی قرآنی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رویکرد توسعه و تقویت دیپلماسی قرآنی نخستین همایش بین‌المللی قرآنی «رسالات الله» را شنبه ۱۶ دی در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران (تالار شهید مفتح)  برگزار می‌کند.

هدف از برگزاری این همایش، تبیین و ترویج ظرفیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل، جریان‌سازی، اثربخشی و الگوسازی در تعاملات بین‌المللی قرآنی و تأسیس شبکه تعاملی نخبگان قرآنی جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام است.

بنابر این گزارش در نخستین همایش بین‌المللی قرآنی «رسالات الله» از دو تفسیر شیعی (تسنیم علامه جوادی آملی) و اهل سنت (التحریر و التنویر ابن عاشور) تجلیل و تقدیر می شود.

در این همایش از نخبگان، اندیشمندان و نمایندگان مراکز قرآنی کشورهای تونس، مصر، عراق، روسیه، لبنان، مالزی، سنگال، تایلند، هندوستان و پاکستان جهت تعامل و انعقاد یادداشت تفاهم در راستای هم افزا نمودن ظرفیت‌های قرآنی دنیای اسلام در محورهای، طبع و نشر قرآن کریم، خوشنویسی، تذهیب و کتاب‌آرائی، حفظ قرآن کریم، آموزش قرائت قرآن کریم، علوم و معارف قرآنی، تفسیر قرآن کریم،  بانوان قرآنی و رسانه‌های ارتباط جمعی قرآنی دعوت به عمل آمده است.

نخستین همایش بین‌المللی قرآنی «رسالات الله»  شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۸ صبح در تهران، تقاطع خیابان شهید مطهری و مفتح، دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران (تالار شهید مفتح) برگزار می شود.

کد خبر 1742124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha