«سینما سیار»، امکان نمایش فیلم در مساجد را فراهم می‌کند

محمد خزاعی با تاکید بر تقویت رویکرد سینمای سیار در کشور در راستای تحقق عدالت فرهنگی، گفت: در این طرح نمایش فیلم در هر مکانی از کشور اعم از سالن‌های استاندارد، مساجد و یا در پایگاه ها فراهم می شود.

«محمد خزاعی»، رئیس سازمان سینمایی کشور درباره اکران فیلم در مساجد به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: در مساجد اکران فیلم نداریم ؛ ما تقویت جریان سینمای سیار در کشور را داریم؛ در سینمای سیار امکان دارد فیلم درسالن های استاندارد یا در مساجد یا در پایگاه ها به نمایش درآید؛ در واقع در این طرح در هر مکانی می توان فیلم را نمایش داد.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به سیاست تقویت سینمای سیار در کشور توضیح داد: ما معتقدیم هر مکانی از کشور وهر فضایی از کشور که فاقد سالن سینما هستند دولت باید ظرفیتی ایجاد کند که مردم آن منطقه از فیلم های اکران شده بهره بگیرند، بر اساس همین رویکرد سینما سیارها دارد تقویت می‌شود. این جدا از این است که در توسعه سالن های سینما به شدت داریم فعالیت می کنیم. این مبحث دیگر است؛ من معتقد هستم توسعه باید به طور همزمان اتفاق بیفتد.

محمد خزاعی با بیان اینکه تمام مردم شهرهای ایران باید بتوانند از ظرفیت سینما و سالن های سینما استفاده کنند، گفت: باید ظرفیت نمایش فیلم را از طریق سالن های استاندارد یا مجتمع های فرهنگی هنری و یا توسط سینما سیار برای مردم ایجاد کرد و این خدمتی است که دولت باید در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به برنامه توسعه و افزایش سالن های سینما در کشور اظهار کرد: در برنامه اول توسعه اعلام کردیم که هزار سالن خواهیم داشت؛ در چهار سال بعد دولت باید تصمیم بگیرد که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در جهت گسترش سالن های سینما باشد.

محمد خزاعی در پاسخ به این سئوال که در مساجد چه امکاناتی برای نمایش فیلم می توان در نظر گرفت؟ گفت: اینکه آیا مساجد آنگونه فعال هستند یا نه و ظرفیت نمایش آثار سینمایی در آنجا فعال است یک بحث دیگری است، اما ما فعلا توسعه سینما سیار در فضای باز یا بسته در در دستور کارمان است. مهم این است که این عدالت فرهنگی در کشور تحقق پیدا کند.

رئیس سازمان سینمایی کشور در پاسخ به این سئوال که طرح زنگ سینما در مدارس آیا اجرای شد یا خیر؟ توضیح داد:  برای نمایش فیلم در مدارس با وزارت آموزش و پرورش به توافق رسیدیم و یک تفاهم نامه در همین راستا امضا شد و در نمونه آزمایشی آن نمایش فیلم «بچه زرنگ» و چند فیلم دیگر در مدارس شروع شده است و امیدواریم این مسیر بر اساس همین تفاهم نامه ادامه پیدا کند؛ برای این موضوع کارگروه مشترکی در نظر گرفته شده است و محتواهای مناسب برای دانش آموزان در آن بررسی می شود و سپس تشخیص و برای دانش آموزان به نمایش در خواهد آمد.

پایان پیام/

کد خبر 1742476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha