دلسوزان نظام برای خنثی کردن توطئه های دشمنان تلاش کنند/ حادثه کرمان باعث آگاهی و بصیرت بیشتر مردم می شود

آیت الله نورمفیدی گفت: اتفاقات رخ داده در کرمان باعث می شود که آگاهی و بصیرت مردم بیشتر شود و مردم با تمام وجود لمس کنند که چکسی طرفشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۱۵ دی) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به نزدیکی انتخابات در اسفندماه، گفت: دشمنان ما در آن طرف مرزها در هر فرصتی که برایشان پیش آید به برنامه ریزی شروع می کنند تا به اهدافشان برسند.

امام جمعه گرگان افزود: سال گذشته دشمنان در بی ثبات کردن کشور شکست خوردند و الان هم در زمان نزدیکی انتخابات از هر طریقی به خصوص فضای مجازی می خواهند مردم را برای شرکت در انتخابات مایوس و دلسرد کنند تا به آن هدفی که می خواهند برسند و به دنیا بگویند در ایران هم مردم نظام و حکومتشان را رها کرده اند.

وی ادامه داد: کسانی که واقعا دلسوز این انقلاب هستند و سعادت و تعالی این کشور را می خواهند باید تلاش کنند تا توطئه های دشمنان خنثی شود و همه مردم پای صندوق های رای بیایند و در انتخابات شرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چند مسئله را برای انتخابات مطرح کردند، گفت: مشارکت پرشور، رقابت واقعی، سلامت کامل و واقعی و امنیت کامل از چهار اصولی است که مقام معظم رهبری برای مسئله انتخابات مطرح کردند.

وی اظهارداشت: مخاطب بیانات مقام معظم رهبری همه مردم، مسئولان، دولت، مجلس، قوه قضائیه، قوای انتظامی و امنیتی هستند و همه باید تلاش کنند تا مشارکت پرشور و رقابت واقعی اتفاق بیفتد.

آیت الله نورمفیدی افزود: در این زمینه اولین مخاطبان هیئت های نظارت و اجرایی هستند. این مشارکت پرشور زمینه هایی را لازم دارد که باید این زمینه ها را به وجود آورند تا مردم احساس بودن و به حساب آمدن کنند.

وی گفت: در تایید صلاحیت ها باید کسانی که اصول اولیه نظام و نظام ولایت فقیه را قبول دارند و در گرایش های مختلف حضور داشته باشند و وارد شوند.

امام جمعه گرگان افزود: اگر مشارکت پرشور و رقابت وافعی اتفاق بیفتد و مردم بدانند هستند و کاندیدایشان تایید شده است، باعث شرکت پرشور می شود.

وی با اشاره به مسائل رخ داده هفته قبل در کشورهای سوریه، لبنان، بیروت و فاجعه کرمان، گفت: این اتفاق های رخ داده از یک ریشه نشات می گیرد و اینکه بدانیم کجا هستیم، منطقه و ایران کجاست و چرا این کارها را در یک زمان و نزدیک به هم در سوریه، لبنان و کرمان انجام می دهند.

آیت الله نورمفیدی افزود: این مسائل از یک ریشه ناشی می شود و آن اینکه منطقه متحول شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته این آمریکا و انگلیس بود که تصمیم می گرفتند، تصمیمات خود را اجرا می کردند اما الان منطقه متحول شده است.

امام جمعه گرگان گفت: در حال حاضر ارتش اسرائیل در مقابل گروه های مقاومت و جنبش های اسلامی به بدبختی افتاده است. اگر اسرائیل یک کشور قدرتمندی است چرا این کارها را انجام می دهد و چرا از راه نظامی وارد نمی شود. چرا سران مقاومت را در سوریه و بیروت ترور می کند. چرا شهید حاج قاسم سلیمانی در بغداد ترور می شود.

وی افزود: اینها مسائل ریشه داری است و باید به این مسائل ریشه دارتر نگاه شود و ببینیم کشورمان کجاست و منطقه در چه حالی قرار دارد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به جنایات انجام شده در کرمان، گفت: در این حادثه تروریستی فقط ۱۲ نفر از یک خانواده به شهادت رسیدند و تعداد زیادی شهید شدند و عده زیادی مجروح شدند.

وی ادامه داد: این اتفاقات باعث می شود که آگاهی و بصیرت مردم بیشتر شود و مردم با تمام وجود لمس کنند که چکسی طرفشان است. آیا یک آدم طرفشان است یا یک مشت جنایتکار.

امام جمعه گرگان اظهارامیدواری کرد: افکار عمومی جهان علیه این ظالمان منسجم شود و دودمان شان نابود شود.

کد خبر 1742811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha