حوزه‌های علمیه خواهران، ظرفیت بزرگی جهت راهبری در جامعه هستند

مدیر حوزه علمیه خراسان در مراسم اعطاء حکم تبلیغی خواهران مبلغ به شکل‌گیری پدیده مبارک حوزه علمیه خواهران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و نقش آنان را، راهبری بزرگ و اثرگذار در جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام والمسلمین خیاط در مراسم آیین اعطای حکم تبلیغی خواهران مبلغ ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و نیز محکوم کردن جنایات تروریستی دشمن و به شهادت رساندن جمعی از هموطنان مظلوم و بی‌گناه در کرمان گفت: دشمنان از این جنایات هیچ دستاوردی به دست نخواهند آورد، و به زودی به سزای اعمال خود خواهند رسید.

وی بیان داشت: پدیده مبارک حوزه علمیه خواهران بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفت و امروزه ظرفیت عظیمی در اختیار اسلام و نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته، لذا باید راهبری بزرگ و اثرگذاری برای جامعه باشند. 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: با توجه به اینکه برادران پس از مقطعی از دانش مفتخر به جشن عمامه‌گذاری می‌شوند و تبلیغ رسمی خود را آغاز می‌کنند، این خلا و عدم مجوز مبلغان در مدارس علمیه خواهران وجود داشت، لذا این طرح از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان انجام شد و پس از بررسی کمیسیون اخلاق با رأی اعضای شورای عالی به تصویب رسید.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط اضافه کرد: طرح اعطای حکم تبلیغی به خواهران برای اولین بار در حوزه علمیه خراسان انجام شده و با این طرح برنامه تبلیغی خواهران نظم و انضباط خاصی پیدا می‌کند، و در اولین مرحله نیز طبق آیین نامه به ۴۰ نفر از مبلغات پس از بررسی حکم تبلیغی اعطاء خواهد شد.

کد خبر 1743139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha