خانواده کشوری تئاتر کانون‌های مساجد شکل می‌گیرد

عالم‌بخش با اشاره به گردهمایی گروه‌های نمایشی کانون‌های مساجد، گفت: این گردهمایی‌ها نویدبخش شکل‌گیری خانواده بزرگ تئاتر کانون‌های مساجد در سراسر کشور و اتصال هنرمندان نمایش مسجدی به یکدیگر و تبادل تجارب است.

حسین عالم‌بخش در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری گردهمایی گروه های نمایشی کانون های مساجد خبر داد و بیان کرد: این گردهمایی ها از روز جمعه، ۱۶ دی ماه و از استان زنجان آغاز شده و پس از آن در استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ادامه یافته و در استان های اردبیل، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان و احتمالا قم نیز برگزار می شود.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: در این گردهمایی های سه چهار ساعته، مسئولان گروه های فعال و برخی مدیران کانون های فعال در حوزه نمایش حضور دارند و از برنامه ها، دغدغه ها و مشکلات شان در حوزه تئاتر مسجد می گویند. ما نیز تلاش می کنیم به رفع مشکلات آنها کمک کنیم.

وی تصریح کرد: چنین گردهمایی های با حضور بچه های مسجدی فعال در حوزه نمایش پیش از این سابقه نداشته و کمک می کند تا تشکلی واحدی شکل بگیرد و کارها تقسیم و سازماندهی شود. هستند برخی فعالیت ها هم که مسیر را اشتباه رفته اند و تلاش بر آن است که به مسیر صحیح هدایت شوند.

عالم‌بخش با بیان اینکه برکات این گردهمایی ها به جشنواره ملی تئاتر شبستان هم می رسد، گفت: مدیران ستادهای استانی کانون های مساجد در این گردهمایی ها، قول های مساعدی برای کمک به ارتقای کیفی و کمی تئاتر بچه های مساجد داده اند.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی فصلی، تسهیل ارتباط با سامانه بچه های مسجد، بازدید از کانون های فعال هنرهای نمایشی و دیدار با برخی مسئولان استانی هم به عنوان برنامه های جانبی این گردهمایی ها دنبال می شود و نویدبخش اتفاقات خوب در حوزه تئاتر بچه های مسجد در یک سال پیش رو است.

عالم‌بخش با اشاره به استقبال بالای کانون های مساجد و بچه های مسجد از این گردهمایی ها، بیان کرد: اینها مخلصانه و با فداکاری و بدون چشمداشت پای کار تئاتر مسجدی ایستاده اند و می کوشند به زبان هنر اهداف مسجدی را اشاعه کنند.

وی با بیان اینکه کار بچه های مسجد در این فضا نوعی جهاد فرهنگی هنری است، تأکید کرد: این گردهمایی ها نویدبخش شکل گیری خانواده بزرگ تئاتر کانون های مساجد در سراسر کشور و اتصال هنرمندان نمایشی مسجدی به یکدیگر و تبادل تجارب است.

کد خبر 1743298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha