بانوی کارآفرین کهگیلویه‌ای که به بهانه بافندگی، احکام، قرآن و اخلاق را آموزش می‌دهد

یکی از راه هایی که باعث جذب مخاطب در کانون سالار شهیدان شد این بود که من هنر بافندگی را یاد گرفتم و به بهانه اینکه بافندگی را به سایر افراد آموزش دهم، احکام، قرآن و اخلاق و... را نیز با آنها کار کردم.

خبرگزاری شبستان ___یاسوج: زهره پناهنده متولد هفتم آذر 1373 ساکن روستای تل کوچک در 10 کیلومتری شهر دهدشت شهرستان کهگیلویه از استان کهگیلویه و بویراحمد، دارای تحصیلات سطح دو حوزوی مبلغ حوزه کودک و نوجوان که طبق گفته خودش، فعالیت های فرهنگی را در سال اول متوسطه در مسجد روستا آغاز کرد و از سال 1388 تاکنون با پرورش 15 مربی، در زمینه های مختلف در مسجد روستا مشغول فعالیت هستند.

سرکار خانم پناهنده هم اکنون با تاسیس کانون تخصصی فرهنگی و هنری ویژه بانوان با عنوان «سالار شهیدان» در مسجد امام حسین (ع) روستای تل کوچک فعالیت های خود را افزایش داده و در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، مناسبت ها، اعیاد و وفیات تلاش های مضاعفی را انجام می دهد.

وی یکی از اهداف کانون فرهنگی، هنری سالار شهیدان را کارآفرینی برای اهل مسجد می داند و می افزاید: در این زمینه با محور صنایع دستی طرح بافت عروسکی در سطح مساجد و حسینیه های شهرستان کهگیلویه در دستور کار قرار گرفته و اجرای این طرح با هدف کم به قشر ضعیف روستا و همچنین اشتغال زایی انجام می گیرد.

پناهنده ضرورت حمایت از تولیدات خانگی و توسعه صنایع دستی با هدف اشتغال و افزایش انگیزه در کارآموزان مسجدی را یادآور می شود و می افزاید: حدود ۱۵۰ نفر کارآموز در زمینه اجرای این کار اعلام آمادگی کردند.

نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان کهگیلویه و بویراحمد به سراغ این بانوی کارآفرین و همچنین فعال فرهنگی و مسجدی رفته و در گفت و گوی کوتاهی، نظر وی را در زمینه فعالیت ها و همچنین راهکارهای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد جویا شده که در ذیل از نظر خوانندگان گرامی می گذرد.

بانوی کارآفرین کهگیلویه ای که به بهانه بافندگی، آموزش احکام، قرآن و اخلاق را آموزش می دهد

ضمن معرفی، چطور شد به سمت فعالیت های فرهنگی در مسجد روی آوردید؟

زهره پناهنده، متولد هفتم آذر ماه سال ۷۳ ساکن روستای تل کوچک در ۱۰کیلومتری شهر دهدشت، شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد، دارای تحصیلات سطح دو حوزوی و مبلغ حوزه کودک و نوجوان هستم.

بنده از سال ۱۳۸۸که دانش آموز سال اول متوسطه دوم بودم فعالیت های فرهنگی در مسجد روستا را آغاز کردم و از جمله فعالیت های اولیه که انجام شد، کلاس های قرآن اعم از رو خوانی و روانخوانی قرآن، کار با کودک، کلاس های اخلاق، اردوهای ماهانه و...  بودند.

بانوی کارآفرین کهگیلویه ای که به بهانه بافندگی، آموزش احکام، قرآن و اخلاق را آموزش می دهد

چند ساله که در حوزه فرهنگی مساجد فعالیت دارید و چه عاملی باعث حضور شما در مسجد شد؟

از سال ۱۳۸۸ فعالیت ها را از مسجد آغاز کردم که الحمدلله باعث پرورش حدودا ۱۵ مربی شد و هم اکنون کمک کار ما در فعالیت های فرهنگی مسجد هستند.

بانوی کارآفرین کهگیلویه ای که به بهانه بافندگی، آموزش احکام، قرآن و اخلاق را آموزش می دهد

حضور در مسجد را چگونه ارزیابی می کنید و چه اثراتی برای شما در زندگی داشته است؟

الحمدلله حضور موثری در مسجد داشتیم که باعث حضور قشر نوجوان و جوان به مسجد شده و هم اکنون در حال انجام فعالیت های متعددی در مسجد و روستا هستیم.

بانوی کارآفرین کهگیلویه ای که به بهانه بافندگی، آموزش احکام، قرآن و اخلاق را آموزش می دهد

به نظر شما افراد مسجدی باید چه ویژگی هایی نسبت به سایر افراد جامعه داشته باشند؟

یقینا شخصی که با مسجد در ارتباط است باید نسبت به سایر افراد صبورتر، مهربان تر و سعه صدر بیشتری داشته باشد و در صدد حل معضلات و مشکلات دیگران باشد.

بانوی کارآفرین کهگیلویه ای که به بهانه بافندگی، آموزش احکام، قرآن و اخلاق را آموزش می دهد

به نظر شما راهکارهای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد باید چگونه باشد؟

از اهم راهکارهایی که می توان مخاطبان به ویژه نوجوان و جوان را به مسجد جذب کرد عبارت اند ازبرگزاری اردوهای ماهانه، برگزاری کلاس هایی که هنری را به آنها می آموزد، مثلا در کانون بنده تلاش کردیم هنر بافندگی را به مخاطب آموزش دهیم که از این راه نیز باعث شد مخاطب بتواند درآمد زایی عالی نیز داشته باشد.

بافت انواع عروسک و...  به ویژه بافت زن لر با پوشش لباس محلی مختص استان کهگیلویه و بویراحمد که همه اینها توسط اعضای کانون صورت می گیرد.

به نظر بنده یک مبلغ خوب کسی است که علاوه بر فن بیان خوب، باید یک یا دو هنر در کنار کار خود داشته باشد.

یکی از راه هایی که باعث جذب مخاطب در کانون سالار شهیدان شد این بود که من هنر بافندگی را یاد گرفتم و به بهانه اینکه بافندگی را به سایر افراد آموزش دهم، احکام، قرآن و اخلاق و... را نیز با آنها کار کردم که هم اکنون همان دختران که همه در مقطع دبیرستانی هستند به عنوان کارآموز کلاس های بافت بودند، هرکدام مسئول بخشی از فعالیت ها درکانون بوده و بسیار هم موفق عمل می کنند.

کد خبر 1743328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha